یک نظرسنجی جدید که بنیاد "توماس رویترز" از ۵۵۰ کارشناس صورت داده، خطرناک‌ترین کشورها برای زنان را از جنبه‌های گوناگون مشخص کرده است.

بر اساس این نظرسنجی ناامن‌ترین کشورها برای زنان به ترتیب هند، افغانستان، سوریه، سومالی، عربستان سعودی، پاکستان، کنگو، یمن، نیجریه و ایالات متحده آمریکا هستند.

هند به دلیل خطر بالای حمله به زنان و بردگی در رتبه نخست این فهرست قرار گرفته و افغانستان پس از آن رتبه دوم را به خود اختصاص داده و سوریه به دلیل جنگ در رتبه سوم قرار گرفته است.

در حالی که آمریکا به طور کلی و با در نظر گرفتن تمامی "موضوعات مورد بررسی" در مقام دهم این کشورها قرار گرفته اما زمانی که این نظرسنجی تنها خشونت جنسی و تعرض را مورد بررسی قرار می‌دهد، این کشور در رتبه سوم قرار می‌گیرد.

همچنین در بررسی خشونت‌های غیرجنسی همچون خشونت های خانگی و روانی، آمریکا در رتبه ششمِ خطرناک‌ترین کشورهای جهان برای زنان قرار گرفت.

بنیاد توماس رویترز بررسی اخیر را در پی افزایش خشم عمومی در هند صورت داده که به دنبال چندین مورد تجاوز از جمله حمله به دو دختر ۸ و ۱۶ ساله این معضل را به دغدغه ای ملی در این کشور تبدیل کرده است.

در این کشور از سال ۲۰۱۲ میلادی که تجاوز به یک دختر دانشجو در دهلی منجر به مرگ این دختر شد، هزاران معترض با برگزاری تظاهرات های بسیار در سراسر کشور خواستار محافظت های بهتر از زنان این کشور شده‌اند.

پس از پرونده تجاوز سال ۲۰۱۲ دولت مرکزی هند قانون هایی را برای افزایش مجازات های مرتبط با این قبیل جرایم در نظر گرفته است که از این میان می توان به افزایش مدت زمان حبس و اضافه شدن مجازات اعدام اشاره کرد.

به گزارش روزنامه دِ سان، با وجود معرفی قوانین سختگیرانه در مورد این جرایم در هند، روزانه ۱۰۰ مورد آزار و اذیت در این کشور به پلیس گزارش می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.