آسوشیتدپرس گزارش داد، قرار بود در هفته جاری بزرگترین رصدخانه هوابرد جهان در سیاتل مستقر شود، بنابراین هزاران دانشمند برای این رویداد گردهم جمع می شدند.  

این رصدخانه در حقیقت یک هواپیمای بویینگ ۷۴۷ است که به تلکسوپ عظیم مجهز شده تا اسرار بنیادین جهان را بررسی کند. اما این دانشمندان نمی توانند رصدخانه هوابرد ناسا را تماشا کنند. در حقیقت حضور رصدخانه هوابرد در دویست و سی و سومین اجلاس بنیاد ستاره شناسی آمریکا لغو شد. این اجلاس هم قربانی تعطیلی دولت آمریکا شده است.

علاوه بر لغو حضور هواپیما در این اجلاس، صدها دانشمند فعال در سازمان های دولتی نیز نمی توانند در یک یا دو گردهمایی برنامه ریزی شده در این هفته حاضر شوند. این اجلاس ها به موضوعات مهمی در حوزه فناوری، اکتشافات فضایی، تغییرات شدید آب و هوایی مربوط بوده اند.

البته تاثیر تعطیلی دولت آمریکا بر علوم بسیار فراتر از صندلی های خالی در کنفرانس ها است. کیت سیتر مدیر ارشد بنیاد هواشناسی آمریکا می گوید: این بدان معناست که برخی از دانشمندان   بدون هیچ فعالیتی در خانه هایشان نشسته است و  چند هفته کاری نمی کنند انجام دهند. تاثیرات این امر برای مدتی طولانی قابل مشاهده خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.