هیل گزارش داد، الساندریا اوکاسیو-کورتز، دموکرات منتخب کنگره در مصاحبه‌ای با برنامه ۶۰ دقیقه سی.بی.اس گفت، احساس می‌کند بابت چنین ادعایی ناراحت نیست و علتش استفاده از واژگانی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: ترامپ به طور حتم نژادپرستی را ابداع نکرد اما به آن بها داد و آن را گسترش داد و پلتفورمی را برای چنین چیزهایی ایجاد کرد.

این زن عضو کنگره همچنین گفت که بدون شک ترامپ یک نژادپرست است و در پاسخ به سوالی درباره اینکه چطور این اظهارنظر را مطرح کرده، گفت: وقتی که به واژه‌هایی که او استفاده می‌کند، نگاهی می‌اندازید، متوجه می‌شوید که در بطن کلماتش نژادپرستی سفیدپوستی را فریاد می‌زند. زمانیکه به واکنشش در قبال رخداد شارلوتزویل دقت می‌کنید که یک زن توسط نئونازی‌ها کشته شد و به اینکه چگونه به بحران‌های مهاجرانی که به دنبال پناهندگی قانونی در مرزهای ما هستند، می‌نگریم، تفاوتش مثل روز روشن است. ترامپ نشانه یک مشکل است.

در همین حال معاون سخنگوی کاخ سفید در پاسخ گفت: بی اعتنایی محض این عضو کنگره به مساله مذکور نمی‌تواند این حقیقت را بپوشاند که ترامپ از اصلاحات قضایی علیه جرائم حمایت و آنها را تصویب کرد و مکررا نژادپرستی و تعصب را به هر شکلی که باشد، محکوم کرده است.

اوکاسیو کورتز ۲۹ ساله جوانترین زن عضو کنگره آمریکاست که در نوامبر ۲۰۱۸ انتخاب شد و یک ستاره رو به ترقی در حزب دموکرات است.

 در همین حال، رابرت دونیرو، بازیگر هالیوودی نیز در مصاحبه‌ای با روزنامه گاردین ترامپ را یک نژادپرست واقعی و یک برتری طلبی سفیدپوست خواند.

وی که از منتقدان ترامپ به شمار می‌رود، گفته از آنچه در حال رخ دادن است، نگران است.

دونیرو ادامه داد: با خودم فکر کردم زمانیکه شخصی چون ترامپ رئیس جمهور می‌شود اجازه بدهم ببینم چه کاری می‌کند شاید تغییر کند. اما اوضاع بدتر شد. کارهایش نشان داد که او یک نژادپرست واقعی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.