رویترز نوشت، با این احتمال که فدرال رزرو ترمز سیاست‌های انقباضی خود را در سال ۲۰۱۹ بکشد، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه با تضعیف ارزش دلار افزایش یافت اما بهبود اشتها برای ریسک در بازار، این افزایش‌ها محدود بود.

هر اونس طلا با ۵.۴۱ دلار افزایش ۱۲۹۱.۴۶ دلار فروخته شد.

در این میان، پالادیوم که در روز جمعه سطح ۱۳۰۰ دلار را شکست و رکورد ۱۳۱۰ دلار در هر اونس را ثبت کرد، هنوز با فاصله کمی از طلا معامله می‌شود.

یوچی ایکمیزو، مدیر شعبه توکیو، بانک ICBC استاندارد گفت: «دلار تضعیف شده به طلا کمک کرد؛ همچنین دیدگاه جرمی پاول در مورد آینده افزایش نرخ بهره نیز عامل تقویت‌کننده برای طلا است.»

رئیس فدرال رزرو روز جمعه گفت که متوجه ریسک های مرتبط با رکود اقتصادی است و در تصمیمات سیاست‌گذاری در سال جاری صبور و انعطاف‌پذیر خواهد بود.

سرمایه‌گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو پس از ۳ افزایش نرخ بهره در سال گذشته، در مسیر سیاست‌های انقباضیش بماند اما ادامه اختلافات تجاری و گزارش اخیر در مورد درامدهای شرکت‌ها، این انتظارات را کم کرده است.

طلا بسیار زیاد به افزایش نرخ بهره حساس است زیرا هزینه‌های نگهداری طلا را که دارایی غیربهره‌ای است افزایش می‌دهد.

در عین حال، شاخص دلار، که ارزش دلار را در برابر ۶ ارز بین‌المللی دیگر می‌سنجد، ۰.۲ درصد افت کرده است.

میشائیل مک ‌کارتی، استراتژیست ارشد بازارهای سی ام سی گفت: «با توجه به وضعیت احساس حاکم بر بازار در چرخه سرمایه‌گذاری، به نظر می‌رسد که عامل کلیدی در اینجا تضعیف دلار است.»

«بازار بر اظهارات فدرال رزرو تمرکز خواهد کرد... اگر تضعیف دلار ادامه یابد، ما می‌توانیم شاهد ادامه افزایش قیمت دلار باشیم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.