اسدالله عباسی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به جلسه اخیر این هیئت با علی‌عسگری، رئیس سازمان صدا و سیما و معاونانش، گفت: از رئیس سازمان صدا و سیما دعوت شده بود تا برای ارائه توضیحاتی درباره حاشیه‌سازی‌ها علیه مجلس در این سازمان در مجلس حضور یابد.

وی افزود: در این جلسه عملکرد صدا وسیما در انعکاس اخبار مجلس شورای اسلامی و برخی حاشیه‌سازی‌ها در برنامه‌های صدا و سیما علیه قوه مقننه بررسی شد و مسئولان این سازمان در جریان نقطه نظرات نمایندگان، فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های تخصصی پارلمان قرار گرفت.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: اعضای هیئت رئیسه معتقد بودند، صدا و سیما نباید تحت تاثیر فضای مجازی قرار گیرد و این سازمان به عنوان رسانه ملی خود باید تاثیرگذار باشد.

عباسی تصریح کرد: اعضای هیئت رئیسه در این جلسه جایگاه مجلس و اهمیت نهاد قانونگذاری و نمایندگان مجلس را به مسئولان صدا وسیما متذکر و خواستار انتشار منصفانه اخبار مجلس در رسانه ملی شدند.

وی تاکید کرد: در این جلسه درباره اقدام برخی از مجریان صدا وسیما که به صورت غیرواقعی به تحریف عملکرد و اقدامات مجلس پرداخته بودند. همچنین درباره اظهارات غیرمنصفانه برخی از مدعوین درباره مجلس در برنامه‌های زنده، بحث و بررسی شد و به رئیس سازمان این موضوعات را متذکر شدیم.

نماینده مردم املش در مجلس با بیان اینکه انتظار می‌رود صدا وسیما عملکرد مجلس را به صورت واقع‌گرایانه به مردم منعکس کنند تا مردم در جریان امور مختلف قرار گیرند، گفت: رئیس صدا وسیما برخی از نقطه نظرات اعضا و تذکرات را پذیرفت و نسبت به برخی موارد، از عملکرد سازمان خود دفاع کرد. در این جلسه مقرر شد؛ جلسات هیئت رئیسه با رئیس صدا وسیما ادامه داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.