«جواد ناصریان» در آیین تکریم و معارفه استاندار یزد با بیان این بعد از تصویب ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان ۱۴ استاندار، ۱۲ معاون استاندار و ۵ فرماندار در کشور شامل حال این قانون شدند، اظهار کرد: جمعاً در وزرات کشور ۲۵ هزار نفر پرسنل در حال فعالیت بوده که حدود ۸۰ نفر بازنشسته شدند.

 

وی با اشاره به این که متوسط سن بازنشستگان در وزارت کشور حدود 8 سال کاهش یافته است، افزود: توجه وزارت کشور به دو رویکرد جوانگرایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود اولویت انتخاب استاندار جدید بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت کشور گفت: چهار شاخص «اعتدال گرایی»، «قبول سیاست‌های دولت تدبیر و امید»، «امانت‌داری» و «تخصص» از جمله مهمترین ضرورت‌ها و شروط انتخاب استاندار است که زمانی قمی و «محمدعلی طالبی» تمام شروط را دارند.

ناصریان در ادامه با بیان این که توسعه بیش از پیش کشور را مستلزم آرامش سیاسی دانست و گفت: وحدت و همبستگی رمز موفقیت کشور در شرایط سخت تحریم هاست.

این مسئول با اشاره به اقدامات محمود زمانی قمی در استان یزد، تصریح کرد: تعامل سازنده و حفظ کرامت افراد، استفاده از تمام ظرفیت‌های سیاسی، علمی و اجرایی برای توسعه بیش از پیش استان، اعمال حداقل تغییرات در مدیران، توجه به نگاه غیر سیاسی از انتصابات، توجه به جانشین پروری، تکریم ارباب الرجوع(رسیدگی به امور مردم)، از جلمه انتظارات دولت تدبیر و امید از استاندار جدید یزد است.

وی استفاده ویژه از ظرفیت نخبگان علمی، سیاسی و روحانیون باید در دستور کار استاندار جدید یزد قرارگیرد، ادامه داد: استاندار یزد باید حتما در قالب دیدارهای مردمی به همراه مدیران استانی نشست‌های مختلف با مردم شهرستان‌های استان برگزار کنند.

معاون وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت حمایت بیش از پیش از صنایع و واحدهای تولیدی، تأکید کرد: استاندار باید مانع تعطیل شدن حتی یک واحد تولیدی در استان یزد شود.

ناصریان با بیان این که نرخ بیکاری در استان یزد کاهش پیدا کرده است، گفت: متأسفانه بخش عمده از بیکاران استان یزد فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

این مسئول در ادامه بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز و  مواد مخدر باید در اولویت اجرایی استاندار جدید یزد قرار گیرد، اظهار کرد: دشمن برنامه‌ریزی کرده تا با ناامید کردن مردم آینده ایران اسلامی را تاریک کند و جلوگیری از تحقق این توطئه نیاز مبرم به وحدت و همکاری دارد.

وی در پایان با اشاره به کاهش درآمدهای کشور به واسطه اعمال تحریم ها، گفت: توجه به تولید داخل، استمرار طرح مقابله با فقر، طرح تحول سلامت و افزایش حقوق کارگران از جمله برنامه‌های در دستور کار دولت برای مدیریت اقتصادی کشور است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.