علی لاریجانی در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه که ۱۷ دی‌ماه در هتل اسپیناس تهران برگزار شد، با اشاره به شرایط اقتصادی و تحریم‌های کنونی که در کشور داریم، اظهار کرد: در بودجه سال آینده تمرکز ویژه‌ای در بخش صادرات خواهیم داشت.

وی ادامه داد: در بودجه امسال نیز مشوق‌هایی برای صادرات در نظر گرفته شده بود اما آنطور که باید اجرایی نشد.

اهم سخنان علی لاریجانی بدین شرح است:

*مولفه‌هایی که در بودجه برای حمایت از صادرات در نظر گرفته می‌شود، باید به‌گونه‌ای باشد که فعالان عرصه صادرات پشتیبانی واقعی را احساس کنند.

* اقداماتی نیز برای افزایش تعاملات اقتصادی با دولت عراق انجام شده و مذاکراتی در این خصوص انجام خواهد شد.

*در شرایط کنونی در کنار صادرات باید توجه ویژه‌ای به تولیدات داخلی نیز داشته باشیم و خلاءهایی را که در این زمینه داریم مرتفع کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار همکاری بانک‌ها و پشتیبانی آنها برای افزایش تولیدات کشور شد.

* باید از ظرفیت صادرات و تولیدات داخلی برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم و مجلس نیز در بودجه به این موضوع توجه ویژه دارد.

*شرایط باید به‌گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران نیازمند پوشیدن کفش آهنی و رفتن از این اداره به اداره دیگر نباشند. این امر باعث می‌شود سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران جذاب شود و انگیزه بیشتری برای پای کار آمدن داشته باشند.

*کل کشور حامی تفکر سرمایه‌گذاری است، قبلا تجاربی در زمینه نشست مسئولان استان‌ها با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در استان‌های دیگر کشور داشته‌ایم که باعث جذب تعدادی از سرمایه‌گذاران شده است.

*برپایی این همایش اقدامی ارزشمند برای جذب سرمایه‌گذاران به استان کرمانشاه است که در ایام دفاع مقدس تمام‌قد پای کار بودند و اکنون استحقاق این را دارند که همه به کمک آنها برویم و شرایط زندگی آبرومند را برای آنها فراهم کنیم.

*استان‌های دیگر نیز باید مشابه چنین همایشی را برای استان‌های خود برگزار کنند.

* امروز به مرحله‌ای رسیدیم که همه گرد هم جمع شدند تا برای آینده کرمانشاه گام‌های بلندتری بردارند.

* یکی از مهم‌ترین مزیت‌های استان کرمانشاه وجود مرز طولانی با کشور عراق هم با بخش اقلیم و هم بخش مرکزی عراق است که در شرایط کنونی تحریم می‌توان از این فرصت به خوبی استفاده کرد.

*کرمانشاه در زمینه ارتباطات هوایی، حمل‌ونقل ریلی، آثار تاریخی، قرار گرفتن در مسیر عتبات عالیات، صنایع، کشاورزی، گیاهان دارویی، سدها و غیره نیز ظرفیت‌های زیادی دارد.

*در مجلس آماده حمایت از کرمانشاه هستیم و نتیجه این همایش و پیشنهاداتی که در حوزه سرمایه‌گذاری برای کرمانشاه مطرح می‌شود را تا جایی که بتوانیم حمایت خواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.