در نخستین دیدار از گروه D جام ملت های آسیا به میزبانی امارات، تیم‌های ملی ایران و یمن از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه خلیفه بن زاید ابوظبی به میدان رفتند.

*گل: در دقیقه ۵۴، سانتر دژاگه از روی نقطه با ضربه کم جان ترابی مقابل محوطه شش قدم افتاد و بعد از اشتباه دروازه یمن، با ضربه سردار آزمون به گل تبدیل شد که داور خط بعد از چند ثانیه گل ایران را اعلام کرد.

*در دقیقه ۵۳، احسان حاج صفی سانتر خوبی روی دروازه یمن کشید که ضربه سر سردار آزمون با واکنش خوب السوادی همراه بود و در برگشت هم ضربه ترابی به کرنر رفت.

*سانتر رامین رضاییان به روی دروازه با ضربه سر سردار آزمون به سمت دروازه السوادی رفت این دروازه‌بان با واکنش ناقص مانع از گل شدن این توپ شد و در برگشت هم مهدی طارمی نتوانست توپ را به گل کند.

*نیمه دوم

*بازی تا پایان نیمه نخست از افت و خیز افتاد و ایران میل کمتری برای زدن‌های گل‌های بعد داشت و یمن‌ هم توان جبران نتیجه بازی را نداشت.

*در دقیقه ۳۹، خطای خشن رامین رضاییان روی بازیکن یمن برای این بازیکن کارت زردی را به دنبال داشت.

*در دقیقه ۳۷، شوت امید ابراهیمی از فاصله حدودا ۲۰ متری با واکنش دروازه‌بان یمن همراه شد و توپ به کرنر رفت و ثمری برای ایران نداشت.

*گل: در دقیقه ۲۵، سانتر زیبای رامین رضاییان به روی دروازه یمن با ضربه سر بسیار دقیق طارمی به گل سوم ایران و گل دوم این بازیکن تبدیل شد.

*گل: در دقیقه ۲۳، ضربه ایستگاهی توسط اشکان دژاگه نواخته شد و بعد از برخورد به دیرک عمودی دروازه یمن، به السعودی برخورد کرد و به گل دوم تیم ملی تبدیل شد.

*شوت سردار آزمون در شلوغی محوطه جریمه یمن با برخورد به صورت بازیکن یمن راه به دروازه نیافت و در ادامه با خطای هند بازیکن یمن، بازی متوقف شد و ایران مقابل محوطه جریمه یمن، صحاب ضربه ایستگاهی شد.

*گل: شوت سردار آزمون به سمت دروازه یمن با واکنش ناقص السوادی همراه بود و مهدی طارمی توانست روی ریباند دروازه یمن را باز کند و ایران را با یک گل پیش بیاندازد.

*یمنی‌ها روی کرنر تیم ملی ایران، ضد حمله تند و تیزی را تدارک دیدند که روی اشتباه بازیکن تیم‌ملی، توپ در داخل محوطه جریمه به مهاجم یمن رسید اما شوت این بازیکن با بی‌دقتی راه به دروازه پیدا نکرد.

*در دقیقه ۱۰، پاس مهدی ترابی در مقابل محوطه جریمه به مهدی طارمی رسید و شوت زمینی این بازیکن را دروازه‌بان یمن راهی کرنر کرد.

*در دقیقه هشت این دیدار یمن توانست نخستین شوت راه راهی دروازه تیم ملی‌ ایران کند که این توپ با اختلاف نسبتا زیاد از بالای درواز به بیرون رفت.

*این دیدار با سوت ریوجی ساتو از ژاپن شروع شد.

*نیمه نخست

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، احسان حاجی صفی، سید مجید حسینی (پژمان منتظری ۴۶)، رامین رضاییان، امید ابراهیمی، مهدی طارمی، اشکان دژاگه، مهدی ترابی، سردار آزمون و وحید امیری (سامان قدوس ۶۱).

ترکیب یمن: سعود السوادی، محمد فواد (محمد همسن ۵۸)، محمد با روویس،  علاادین مهدی، مودیر ابوراوی، احمد الهیفی، احمد السروری، وحید محمد، عماد منصور، عبدالوصی البتاری و علا الصاصی.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.