یان کوچیان سرمربی تیم ملی فوتبال یمن در نشست خبری بعد از شکست سنگین تیمش مقابل ایران گفت: وقتی گل اول را خوردیم، دچار مشکل شدیم. ولی قبل از آن وقتی بازی مساوی بود و موقعیت هایی برای گلزنی داشتیم اما در ادامه راه تیم ملی فوتبال ایران بازی خوبی انجام داد و موفق شد تا با استفاده از قدرت فیزیکی بالای بازیکنانش به موفقیت برسد. ما می‌توانستیم بعد از گل خیلی راحت سیستم بازی را تغییر بدهیم اما این کار را نکردیم. ما نیرویی نداشتیم که بخواهیم به راحتی سیستم‌مان را تغییر دهیم و باید اعتراف کنم که تیم ملی فوتبال ایران خیلی خوب بازی کرد.

وی ادامه داد: ما خوب بازی نکردیم و باید خیلی بهتر از این بازی می کردیم. اشتباهات ما باید به حداقل برسد و قطعا شرایط خودمان را در بازی های بعدی مقابل عراق و ویتنام بهبود ببخشیم. تیم ملی ایران شرایط خیلی خوبی در بازی امشب داشت و می‌توانست با استفاده از قدرت بالای دفاعی‌اش خوب بازی کند. ما در عرض ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ضربه خوردیم و تیم‌مان به هم ریخت. این برای یمن و تیم ما بد بود ولی نباید فراموش کنیم این بازی یک دیدار سخت برای ما بود.

کوچیان اضافه کرد: می‌دانیم مشکل تیم‌مان کجاست و باید این مشکلات را برطرف کنیم. بازیکنان ایران شرایط فیزیکی مناسبی دارند که در حد استاندارد است و این موضوع خیلی به این تیم کمک کرد. بازیکنان ایران در لیگ حرفه‌ای ایران هستند و برخی از آن‌ها هم در قطر بازی می‌کنند و به همین دلیل شرایط خوبی از نظر بدنی دارند ولی ما لیگ پویایی نداشتیم و تیم را در عرض ۲ ماه به اینجا رساندیم. تیم ما در ۳۰ دقیقه ابتدایی خوب بود ولی به خاطر مشکل بدنی در ادامه راه به مشکل خورد. ما زمان خیلی کوتاهی برای آماده سازی داشتیم چون لیگ پویایی نداریم و برای بهتر شدن شرایط نیاز به یک زمان طولانی داریم. من فکر  می‌کنم که می‌توانیم بهتر از این بازی کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.