حسن کامران در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با در اولویت قرار گرفتن اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس در صحن علنی بیان کرد: چندین بار است که طرح استانی شدن در مجلس بحث شده و شورای نگهبان آن را برگردانده و رد کرده است.

وی با بیان اینکه ما در انتخابات وعده اجرایی می‌دهیم، تاکید کرد: اگر بخواهیم این مورد فرهنگ‌سازی شود که مردم برای کارهای اجرایی به شما مراجعه نکنند نمایندگان در زمان انتخابات مجلس باید به مردم بگوید که کارشان پیگیری تونل و ایجاد جوی آب نیست. همچنین در بودجه هم نباید چیزی را بار دولت کند. در بودجه ۹۷ همکاران ما ۳۹ میلیارد تومان عنوان در بودجه درست کرده‌اند که قابل اجرا هم نیست.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه ما می‌گوییم مجلس خانه مردم است، تصریح کرد: اگر انتخابات مجلس استانی شود، سیستم اربابی حاکم خواهد شد. اگر کسی بخواهد در استان‌ها انتخاب شود آنکه وضع مالی بهتری دارد و بیشتر به قدرت متصل است انتخاب می‌شود که این مورد خلاف بند یک سیاست‌های کلی است.

کامران خاطرنشان کرد: درد مجلس این است که چه در انتخابات شهرستانی و چه استانی مجلس با کارچاق‌کنی مواجه می‌شود. اگر این اتفاق افتاد و زیر بار نرفت و با سفارش استاندار و... به فکر قبرش بود چه فرقی می‌کند که شهرستانی یا استانی باشد. این طرح بار مالی هم دارد و خلاف اصل ۷۵ است. در انتخابات فعلی مشارکت بیشتر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.