رضا صالحی امیری در حاشیه افتتاحیه کارگاه تاریخ شفاهی ورزش ایران در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از ضعف های اساسی ورزش ایران فقدان تصویر از سرزمین ایران است. متاسفانه نتوانستیم این تاریخ و تمدن را به جهانیان نشان دهیم تا آن را بشناسند.  ۱۰۰ سال اخیر تاریخ شفاهی ورزش ایران  متاسفانه آن طور که باید تدوین نشده است و نسل امروز نمی داند چه کسانی ورزش ایران را به این جایگاه رساندند. برای اینکه به نسل بیاموزیم چگونه راه را پیدا کنند باید به گذشته برگردیم. از این منظر تاریخ شفاهی نیاز امروز و ضرورت فردا است.

او افزود: تاریخ شفاهی یعنی بیان واقعی یک پدیده از زبان چند نفر که از نزدیک شاهد آن بودند و  خاطره نگاری با تاریخ شفاهی متفاوت است. از روزی که آمدم به دلیل تجربه و علاقه خودم تدوین تاریخ شفاهی را در دستور کار قرار دادم و کارگروه آن تشکیل شده تا با همت فدراسیون ها، قهرمانان ها و وزارت ورزش و رسانه ها حداکثر دو سه ساله تاریخ یک صد ساله شفاهی ورزش ایران را تدوین کنیم.

صالحی امیری در مورد حاشیه های اخیر پیرامون مجمع کمیته ملی المپیک و اساسنامه نیزگفت: از روز اول که کار را شروع کردم تصمیم گرفتم وارد حاشیه نشوم اما برخی جاده مستقیم را دوست ندارند و می خواهند در حاشیه حرکت کنند. من علاقه ای به حاشیه ندارم چون کار در ورزش و وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک زیاد است و فرصت پرداختن به حاشیه را نداریم.

او ادامه داد: برگزاری مجمع عمومی یک حرکت قانونی است که  ۲۵ دی انجام می شود و  تغییری صورت نمی گیرد. اساسنامه نیز مانند لباس بر تن ساختار است وحی نیست که قابل تغییر نباشد و در آن ما بیشتر تکمیل داریم تا تغییر.  یک مورد انتخاب دبیرکل و خزانه دار به پیشنهاد رییس و تایید آن توسط هیات اجرایی یا مجمع را داریم. این هم مسئله ای است که ۱۸۰ کشور در دنیا همین کار را می کنند و مسیر کاملا قانونی است. همچنین اختیارات رییس و سرپرست کاروان هم تکمیل می شود در نهایت هم اساسنامه روی سایت قرار می دهیم.

صالحی امیری در مورد حل نشدن مشکل حدادی و کیهانی نیزگفت: جلساتی داریم به نتیجه رسیدیم اعلام می کنم.

او در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر این که صحبتی با حدادی مبنی بر اینکه تا به نتیجه رسیدن  انتقاد نکند نداشته است، تصریح کرد: هر کسی اختیار خودش را دارد ولی اگر ما به نتیجه رسیدیم، اعلام می‌کنم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.