النشره گزارش داد، به ادعای این منابع دمشق از برخورد لبنان درباره میزبانی از نشست اقتصادی سران عرب بدون حضور سوریه ناراضی است.

این منابع گفتند که مسئولان سوریه به فرستادگان ریاست‌جمهوری لبنان به دمشق گفته‌اند که لبنان می‌توانست از میزبانی این نشست خودداری کند. چراکه نتایج این نشست بدون حضور نمایندگان سوریه هیچ ارزشی نخواهد داشت. دمشق این نتایج را به رسمیت نخواهد شناخت و پاسخ مناسب را خواهد داد.

این منابع می‌گویند: دمشق تأکید کرده که حتی اگر به صورت رسمی به این نشست دعوت شود در آن حضور نخواهد یافت. رئیس‌جمهور لبنان می‌تواند این نشست را به بعد از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موکول کند.

همچنین منابع مذکور می‌گویند که حزب‌الله لبنان نیز به کاخ بعبدا اعلام کرده که با میزبانی لبنان از نشست اقتصادی سران عرب با این شکل و مضمون مخالف است اما بر رئیس‌جمهور برای تغییر موضعش فشار نیاورده و نخواهد آورد تا خود تصمیم مناسب را اتخاذ کند.

این منابع می‌گویند که جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان به دستور میشل عون، رئیس‌جمهور این کشور با طرف‌های دیپلماتیک عربی از جمله عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر برای میانجیگری درخصوص بازگشت دمشق به اتحادیه عرب قبل از برگزاری نشست اقتصادی این اتحادیه تماس برقرار کرده اما تلاش‌های لبنان و مصر تا این لحظه به نتیجه‌ای نرسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.