به گفته کاتب «نمایندگان مجلس تنها از آقای علی عسگری خواسته بود تا جلوی توهین‌ها به قوه مقننه گرفته شود.» او البته توضیح داده که «آقای زائری به طور کلی ممنوع‌التصویر نیست و فقط از این پس در برنامه‌های زنده نمی‌تواند شرکت کند.»

کاتب که خود یکی از دو نماینده مجلس در شورای نظارت بر صدا و سیما هم هست، درباره دلیل این کار به «ایران» توضیح داده است: «کسی که نمی‌تواند خود را جلوی دوربین کنترل کند و با حرف‌ها و رفتار خود باعث حاشیه‌سازی می‌شود و در واقع ظرفیت قرار گرفتن در موقعیت پخش زنده تلویزیونی را ندارد، نباید روی آنتن زنده برود و بهتر است اگر توانایی و یا نظر کارشناسی دارد آن را در برنامه‌های ضبط شده بیان کند که برنامه‌سازان صدا و سیما توان کنترل حاشیه‌های آن را داشته باشند.» او همچنین ادبیات زائری را در برنامه فرمول یک «ادبیات غیر انسانی» خواند.

واکنش زائری: همه چی آرومه

محمدرضا زائری اما خود در واکنش به خبر ممنوع‌التصویری‌اش در رسانه ملی در حساب کاربری توئیترش نوشت: «در 40 سالگی انقلابی که اساساً برای آزادی رخ داده است، کار به جایی رسیده که معاون سیما بابت یک دیالوگ ساده انتقادی در یک برنامه تلویزیونی به مجلس احضار شود و تعهد بدهد. سریال ارعاب و تهدید، تطمیع و تخویف، تکذیب صوری احضار ولی... همه چی آرومه!» همزمان هم تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی از طیف‌های مختلف به این تصمیم صدا و سیما انتقاد کردند. انتقادی که البته معلوم نیست می‌تواند در تغییر نظر مدیران صدا و سیما برای تجدید نظر در ممنوع‌التصویری زائری تأثیرگذار باشد یا خیر. آن هم در شرایطی که به نظر می‌رسد مجلسی‌ها آنچنان هم از این تصمیم ناراضی نیستند.

مجلس درخواست ممنوع التصویری نداشته

 از سویی دیگر مهدی کیایی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس  در این باره گفت: حضور رئیس سازمان صدا و سیما و معاونان ایشان در هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره بررسی برخی موضوعات کلان کشور بود؛ البته نظرات هیأت رئیسه مجلس و نمایندگان محترم درباره نحوه پرداختن صدا و سیما به موضوعات مختلف قوه مقننه مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.به گفته وی مجلس هیچ‌گونه درخواستی مبنی‌بر عدم حضور حجت‌الاسلام محمدرضا زائری که از روحانیون شناخته‌شده است، در صداوسیما نداشته و احضار علی ضیاء از مجریان سیما توسط مجلس نیز صحت ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.