این منابع به خبرگزاری آلمان گفتند، احتمال دارد ابراهیم بن عبدالعزیز العساف، وزیر خارجه این کشور و ولید بخاری، سفیر عربستان در لبنان نمایندگی کشور خود را در این نشست بر عهده بگیرند.

العساف عصر دوشنبه در دفتر خود میزبان جمال جراح، وزیر ارتباطات لبنان بود.

جراح در این دیدار دعوت نامه میشل عون، رئیس جمهوری لبنان از پادشاه عربستان برای شرکت در این نشست را تحویل داد.

میشل عون تاکید کرد: نشست اقتصادی سران کشورهای عرب که بیروت در تاریخ ۲۰ ژانویه جاری میزبان آن خواهد بود، بدون توجه به مساله تشکیل کابینه جدید لبنان، در تاریخ مقرر خود برگزار خواهد شد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، یک منبع سیاسی در لبنان پیشتر گفته بود، هیچ ارتباطی میان تشکیل دولت لبنان و برگزاری این نشست وجود ندارد و مقدمات لازم برای برگزاری آن طبق برنامه و بدون هیچ تغییری فراهم شده‌اند.

منبع یاد شده اظهار کرد: مساله لغو یا تعویق نشست مطلقا مطرح نیست به ویژه که دلیلی برای این کار وجود ندارد، آنچه در این زمینه مطرح می‌شود، تنها حدس و گمان‌های رسانه‌ای هستند.

وی درباره دعوت از سوریه برای حضور در نشست بیروت تنها گفت: این مساله در گرو تصمیم اتحادیه عرب است.

مسایلی از جمله ایجاد چارچوبی استراتژیک برای نابودی فقر چند بعدی، اعلام موضعگیری‌های عربی و نقشه راهی منطقه‌ای و جامع از سوی این کشورها برای مقابله با تمامی اشکال خشونت به ویژه خشونت جنسی علیه زنان و دختران در پرونده‌های پناهندگی با توجه به شرایط چند سال اخیر کشورهای عربی و جنگ‌ها و درگیری‌های مسلحانه در این کشورها از جمله مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در نشست بیروت مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.