سعید نمکی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که نگرانی های وجود دارد که برخی داروها از لیست بیمه ها خارج شده اند، گفت: هیچ داوریی به ویژه داروهای اساسی از پوشش بیمه ای خارج نشده و این یک شایعه است. اگر موردی دارید حتما به دفتر من منعکس کنید.

وی ادامه داد: داروهای بیماران خاص، داروهای بیماران صعب العلاج و داروهای اساسی که در فارماکوپه (فهرست دارویی ایران) قرار دارند همگی تحت پوشش بیمه هستند و هیچ گونه مشکلی در این خصوص نداریم.

سرپرست وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا قرار است در طرح تحول نظام سلامت تجدید نظر شود، اضافه کرد: طرح تحول نظام سلامت با قدرت و سرعت ادامه خواهد داشت. من سال ۹۴ که در سازمان برنامه و بودجه مسئولیت اداره امور مالی این طرح را داشتم عرض کردم ما قطار طرح تحول نظام سلامت را در هیچ ایستگاهی نگه نخواهیم داشت و بلکه در طول حرکت این مسیر را تعمیر خواهیم کرد.

نمکی توضیح داد: بسته هایی از طرح تحول نظام سلامت که شامل حمایت از بیماران صعب العلاج و بیماران خاص است را به خصوص در زمینه دارو و کاهش هزینه های کمر شکن از دوش مردم در خدمات بستری و ماندگاری پزشک در نقاط محروم تقویت خواهیم کرد و تامین منابع مالی آن در سال ۹۸ افزایش قابل توجهی نسبت به سال ۹۷ خواهد داشت و حداقل در رابطه با طرح تحول نظام سلامت بین ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.