محمود احمدی‌نژاد در نامه‌ای به عبدالرضا رحمانی فضلی خواستار صدور مجوز برگزاری تجمع مردمی در اعتراض به سیاست ها و عملکردهای مقامات مسئول و نحوه اداره کشور از سوی قوای مختلف شد. 

متن نامه رییس دولت های نهم و دهم به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای عبدالرضا رحمانی فضلی

وزیر محترم کشور

با سلام و احترام

قانون اساسی، میثاق ملی ایرانیان است و اعتبار و منزلت همه مقامات و ارکان مدیریت کشور به پایبندی و رعایت اصول مندرج در این قانون بستگی دارد. 

به موجب اصل ۲۷ قانون اساسی تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها بدون حمل سلاح آزاد است. 

به موجب اصل هشتم این قانون، دعوت‌ به‌ خیر، امر به‌ معروف‌ و نهی‌ ازمنکر وظیفه‌ای همگانی‌ است و آزادی تشکیل اجتماعات و نقد و اعتراض به سیاست ها و عملکردها و بیان مطالبات به حق و قانونی نیز از حقوق مصرح تمامی شهروندان در قانون اساسی است.

اینجانب به کرات و با استناد به اصول قانون اساسی، درخواست مکتوب خود را برای صدور مجوز برپایی تجمع اعتراضی نسبت به شرایط موجود کشور و تصمیمات مقامات رسمی ارائه کرده‌ام ؛ اما متاسفانه به جای انجام وظایف قانونی خود، همواره و به بهانه های گوناگون و بدون هرگونه مستند قانونی، مانع از این حق مسلم شده اید. 

این رفتار آشکارا جرم و موجب سلب مشروعیت از جنابعالی است که در آینده نه چندان دور به آن رسیدگی خواهد شد.

اینجانب بنا دارم از مردم برای بیان نظرات و اعتراض آرام و قانونمند خود به نحوه اداره کشور توسط قوای گوناگون و برخی از سیاست ها و رفتارها، بخصوص در امور اقتصادی، قضایی و اجتماعی، دعوت به اجتماع نمایم تا جهانیان یک بار دیگر شاهد باشند که ملت بزرگ، فرهنگ ساز و تمدن آفرین ایران که ۴۰ سال پیش برای تحقق آزادی و عدالت و دیگر آرمانهای بلند الهی– انسانی، انقلاب عظیم اسلامی را برپا کرد، حقوق اساسی و مسلم خویش را، در قالب منطق روشن انسانی و قانونی دنبال خواهد کرد.

بر این اساس و در استفاده از حقوق مصرح در قانون اساسی باردیگر درخواست خود را برای برپایی تجمع مردمی در اعتراض به روند کنونی مدیریت کشور تکرار می کنم و انتظار دارم ضمن صدور مجوز، دستور فرمایید ترتیبات لازم برای برقراری انتظامات و تدابیر ترافیکی در نظر گرفته شود.

زمان : یکشنبه ۹۷/۱۰/۳۰ ساعت ۱۵

مکان: تهران، میدان انقلاب

محمود احمدی نژاد

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.