رئیس حزب دموکرات کردستان عراق شامگاه چهارشنبه میزبان مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در اربیل بود که طی آن تحولات عراق و روابط میان اقلیم کردستان و بغداد و همچنین تحولات سوریه بررسی شد.

پمپئو در این دیدار اعلام کرد فضاهای سیاسی جدیدی در عراق شکل گرفته و گفت‌وگو با بغداد ضروری است. وی اظهار داشت که اقلیم کردستان برای کشورش، اهمیت و جایگاه بزرگی دارد.

بر اساس بیانیه دفتر بارزانی، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا و هیئت همراه وی با مسعود بارزانی در اربیل دیدار کردند که طی آن اوضاع سیاسی عراق و منطقه و روابط میان اقلیم و بغداد و جنگ علیه تروریسم مورد بررسی قرار گرفت.

این بیانیه آورده است دو طرف درباره وجود فرصت جدید که برای حل مشکلات موجود میان اقلیم و بغداد فراهم شده است، اتفاق نظر داشتند. این بیانیه آورده است وزیر خارجه آمریکا بر ادامه شراکت و همکاری کشورش با اقلیم و بغداد تاکید کرد. این بیانیه افزود وزیر خارجه آمریکا همچنین از کار و همکاری مشترک میان آمریکا و نیروهای پیشمرگه کردستان ابراز خرسندی کرد و به پیروزی‌های بزرگی که در جنگ علیه تروریسم به سبب همکاری و هماهنگی میان ارتش آمریکا و نیروهای پیشمرگه به دست آمد، اشاره کرد.

بر اساس گزارش شبکه الفرات، این بیانیه آورده است بارزانی از ایالات متحده آمریکا و کمک‌هایش در جنگ علیه تروریست‌ها و حمایت آن از نیروهای پیشمرگه تشکر و به پیروزی‌های بزرگ به دست آمده در جنگ علیه تروریسم اشاره کرد که به گفته وی به سبب هماهنگی میان نظامیان آمریکایی و نیروهای پیشمرگه به دست آمد.

وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه ۱۹ دی همانند رئیس جمهوری کشورش به صورت مخفیانه و غیر منتظره به عراق سفر کرد، وی در بغداد با محمد الحلبوسی رئیس پارلمان، برهم صالح رئیس جمهوری و عادل عبدالمهدی نخست وزیر و محمد الحکیم وزیر خارجه عراق دیدار کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.