آیت الله حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در درس اخلاق در جمع کارکنان مرکز مدیریت حوزه های علمیه که در سالن آیت الله حائری برگزار شد، با اشاره به مسئولیت پذیری در نظام و انقلاب گفت: گاهی مبلّغ و روحانی لازم نیست ده‌ها ساعت با مردم حرف بزند و گفت و گو کند. اگر یک جمله برای خدا گفته شود، می تواند باعث تحول شود. اگر عملی خالصانه انجام شود، اگر گره از کار ارباب رجوع و طلبه ای برای رضایت خدا  باز شود . اگر بر زیارت عاشورا ممارست باشد، برکات بسیاری می آورد.

وی افزود: بعضی افراد در این زمان مظلوم تر از حوزه پیدا نکردند؛ در مقابل حوزه و مرجعیت هر چه بخواهند حرف می زنند، فکر می کنند حوزه مانع کارهایشان است. به همین دلیل از هر حرف زدنی نسبت به حوزه ابا نمی کنند، وقتی در چنین دوره ای قرار داریم، چرا نباید برای رشد و تعالی حوزه تلاش کنیم.

نائب رئیس جامعه مدرسین اظهار داشت: کسانی که از خدا می ترسند انسان را گمراه نمی کنند، اگر کسی را امر به معروف و نهی از منکر می کنید، ابتدا آمر و ناهی خودتان باشید. گاهی مسئولیت شناسی در مقابل جامعه است و نوع تعامل با افراد گاهی از باب گره گشایی است. امروز در شرایط سخت معیشتی قرار داریم و باید هدف گره گشایی، تکریم و احترام و عدم کوچک کردن ارباب رجوع باشد.لازم است برخورد با ارباب رجوع مؤدبانه باشد. نباید گرفتار سیستم اداری شویم. کسی در حوزه خدمت می کند، باید با ارباب رجوع و طلبه برخورد نامناسب نداشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.