حسین جابری انصاری صبح امروز در نخستین دیدار رسمی خود، در مقر وزارت دفاع روسیه با سپهبد« الکساندر فومین» معاون بین الملل وزارت دفاع این کشور ملاقات و درباره تحولات میدانی و سیاسی سوریه و هماهنگی های دو کشور در مرحله فعلی و آتی رایزنی و تبادل نظر کرد.

جابری انصاری سپس در دومین دیدار خود در محل مهمانسرای وزارت خارجه روسیه با «سرگی ورشینین» معاون وزیر خارجه و« الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه پوتین در امور سوریه، ملاقات و درباره آخرین تحولات روند صلح در سوریه و یمن و هماهنگی سیاست های دو کشور در این زمینه گفتگو و تبادل نظر کرد. این گفتگوهای سه ساعته با ضیافت ناهار رسمی میزبان به افتخار جابری انصاری و هیات همراه ادامه یافت.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه سپس در مقر وزارت خارجه روسیه، با «میخاییل باگدانف »نماینده ویژه پوتین در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر خارجه این کشور، دیدار و پیرامون روندهای مختلف منطقه ای از جمله در فلسطین، لیبی، سودان و سوریه رایزنی و تبادل نظر کرد.

جابری انصاری شب گذشته نیز در مقر سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با« قدری جمیل» یکی از رهبران معارضه سوریه و رئیس مجموعه مسکو پیرامون آخرین تحولات سوریه و مسائل مربوط به تاسیس کمیته قانون اساسی این کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

جابری انصاری و هیات همراه در پایان سفر فشرده خود به روسیه، شامگاه پنجشنبه مسکو را به مقصد تهران ترک می کند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.