یک مقام وزارت دفاع آمریکا به این خبرگزاری گفت: می توانم تاکید کنم که خروج جنگ افزارهای ارتش از سوریه آغاز شده است اما به دلیل امنیتی نمی توانم درحال حاضر جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه کنم.

پیش از این نیز شبکه خبری سی ان ان آمریکا انتقال تجهیزات نظامی آمریکا از سوریه را تایید کرده بود و به نقل از یک مقام دولت این کشور اعلام کرد که خروج تجهیزات نظامی نشان آغاز خروج آمریکا از سوریه است.

پیش تر نیز «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «سامح شکری » وزیر خارجه مصر گفته بود: بزودی نیروهای آمریکایی از سوریه خارج می شوند. 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ماه گذشته میلادی به طور غیرمنتظره اعلام کرد که واشنگتن دو هزار نیروی آمریکایی را از سوریه خارج می کند. مقام های آمریکایی در توجیه این تصمیم اعلام کردند که گروه تروریستی داعش در سوریه شکست خورده است.

روزنامه &#۳۹;نیویورک تایمز&#۳۹; نیز به تازگی در گزارشی، عقب نشینی آمریکا از سوریه را مشروط بر اینکه در آن کیفیت اجرا، زمان بندی، مشورت با متحدان و صاحبنظران و بهره مندی از اهرم های موجود لحاظ شود، صحیح ترین کار دانست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.