آگنیشکا هولاند فیلمساز سرشناس لهستانی امسال با فیلم «آقای جونز» برای رسیدن به خرس طلایی جشنواره برلین رقابت خواهد کرد. در فیلم جدید هولاند جیمز نورتون ستاره بریتانیایی سریال «جنگ و صلح» جلوی دوربین رفته است.

از دیگر فیلم‌های مطرح تازه پیوسته به رقابت برلیناله می‌توان از محصول تازه نتفلیکس با عنوان «الیسا و مارسلا» نام برد. این فیلم ساخته ایزابل کوشت است که عنوان یکی از پرکارترین فیلمسازان زن اسپانیا را در اختیار دارد.

فیلم «عامل» به کارگردانی یوال آدلر که از بازی ستارگان مشهوری چون دایان کروگر و مارتین فریمن بهره برده نیز در برلین رقابت خواهد کرد.

نام‌های سرشناس پیوسته به دوره جدید جشنواره فیلم برلین به اینجا ختم نمی‌شود. در این دوره برلیناله چویتل اجیوفور بازیگر نامزد جایزه اسکار فیلم «۱۲ سال بردگی» برای نخستین بار در مقام کارگردان حضور دارد و فیلم نخستش با عنوان «پسری که را رام کرد» در بخش نمایش‌های ویژه جشنواره روی پرده خواهد رفت.

دیگر چهره نامدار بخش خارج از رقابت اصلی جشنواره آنیس واردا فیلمساز نامدار و مستقل فرانسوی است که با فیلم مستند «واردا به روایت آنیس» راهی برلین می‌شود.

پیش از این نیز فیلم‌هایی برای حضور در رقابت جشنواره برلین معرفی شده بودند که یکی از آن‌ها «به توفیق الهی» ساخته فرانسوا اوزون کارگردان شهیر فرانسوی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.