هیچ بازی آسانی در جام ملت ها وجود ندارد. این جمله دیگر سخنی کلیشه ای نیست بلکه واقعیتی عیان است و هرکس که بازی ها را تا اینجای جام پیگیری کرده باشد، به خوبی به این مهم پی می برد.

ویتنام هم دقیقا با تبعیت از همین قاعده، در نخستین گام خود در جام ملت های ۲۰۱۹ عراق را غافلگیر کرد.عراق پر ستاره ای که دوره قبل در جمع ۴ تیم برتر جام حضور داشت، در اولین بازی خود مقابل ویتنام ناشناخته به دردسر افتاد و در نهایت پس از دو بار عقب افتادن،توانست با استفاده از هنر فردی بازیکنانش و البته کم تجربگی حریف،سه امتیاز مسابقه را بردارد و فرار کند.

تصویری که ویتنام در اولین بازی خود در جام از خودش ارائه داد،تصویری سخت کوش،دونده و پرتلاش بود. آن ها ثابت کردند که تا پای جان و تا آخرین نفس حریف شان را به چالش می کشند حتی اگر در نهایت بازنده باشند و این قطعا نکته ای هشدار برانگیز برای تیم ایران است.

ایرانی که در بازی اول به راحتی و با ۵ گل از سد یمن گذشت و حالا برای قطعی کردن صعودش احتیاج به کسب سه امتیازی دیگر دارد. سه امتیازی که از کانال سخت ویتنام باید بگذرد.

تنها میزبان صعود کرده ۲۰۰۷

فوتبال ویتنام چندان با خاطره سازی و شگفتی آفرینی غریبه نیست.در جام ملت های عجیب ۲۰۰۷ که به میزبانی چهار کشور تایلند،مالزی،اندونزی و ویتنام برگزار شد، آن ها تنها میزبانی بودند که توانستند جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را پیدا کنند.آن هم با کنار زدن رقیبانی همچون امارات و قطر. و در مرحله حذفی هم با شکست مقابل همین عراق که در آن سال قهرمان بازی ها شد از جام کنار رفتند.

ویتنام که تجربه شیرین ۲۰۰۷ را همچنان همراه خود دارد،هیچ بدش نمی آید یک بار دیگر آسیا را با شکست دادن بزرگان غافلگیر کند و بازی مقابل ایران قطعا آخرین فرصت آن ها برای زنده ماندن در تورنمنت است.

قدرت اول جنوب شرق

مروری بر نتایج ویتنام طی یک سال گذشته به خوبی نشان می دهد که این تیم توانسته همه تیم های سرشناس جنوب شرق آسیا را به زانو دربیاورد و نشان دهد که تیم اول آن منطقه است.

ویتنام در سال ۲۰۱۸ موفق شد با پشت سر گذاشتن تیم های لائوس،میانمار،کامبوج،فیلیپین و در نهایت مالزی فاتح رقابت های AFF CHAMPIONSHIP یا همان تورنمنت معروف " آ سه آن" شود.این نشان می دهد که ویتنام با پشتوانه خوبی پا به جام ملت های آسیا گذاشته و می تواند برای هر حریفی خطرناک شود.

مواظب سرعت حریف باشید

ویتنام در بازی مقابل عراق نشان داد که چه تیم سریع و تکنیکی ای دارد. تیمی که می تواند به عمق دفاع حریف بزند و بارها هم از آن عبور کند. این سرعت در خط حمله بسیار برای این تیم کارگشا بود و حتما آن ها با بهره گیری از همین هنرشان روز سختی را برای خط دفاعی ما رقم خواهند زد اما ضعف دفاعی مشهود آن ها قطعا بهترین موقعیت برای ما خواهد بود تا با به کار گیری آپشن های مختلف در حمله و بهره بردن از سرعت و تکنیک مهاجم های خود،بتوانیم به همان تعداد که عراق  دروازه آن ها را باز کرد،بلکه هم بیشتر، به ویتنام گل بزنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.