دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در حالی این مساله را مطرح کرده که گفته به جای آن می‌خواهد منتظر شده و اقدام کنگره را ببیند.

ترامپ در جریان نشستی درباره وضعیت امنیتی در مرزهای جنوبی در کاخ سفید گفت: ما می‌خواهیم کنگره کارش را انجام دهد. آنچه در حال حاضر نمی‌خواهیم انجامش دهیم، اعلام وضعیت اضطرار ملی است.

به نقل از شبکه خبری الجزیره، بخش‌های اصلی در دولت فدرال آمریکا در ۲۲ دسامبر ۲۰۱۸ و پس از آن به حالت نیمه تعطیل درآمدند که بودجه آنها همزمان با درگیری و تنش میان ترامپ و دموکرات‌های کنگره بر سر تامین اعتبار برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک منقضی شد.

ترامپ خواستار بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری برای تامین اعتبار مذکور است.

ترامپ بر دیدگاهش مبنی بر اینکه حق دارد وضعیت اضطرار ملی اعلام کند، تاکید کرده و گفت: من به این زودی‌ها این کار را انجام نمی‌دهم.

وی همچنین تاکید کرد که آماده بررسی اصلاح مهاجرتی است اما تنها زمانی این کار را انجام می‌دهد که تامین بودجه برای ساخت دیوار مرزی را به دست آورده باشد.

همچنین ترامپ در چالشی جدید علیه منتقدان ایده ساخت دیوار و نحوه احداث آن تصویری از بخش جدید دیوار مرزی با مکزیک را منتشر کرد که فلزی بوده است.

ترامپ در توییت روز جمعه بار دیگر رسانه‌هایی که از نظر او اخبار جعلی منتشر می‌کنند را دروغگو خواند چراکه این رسانه‌ها مدعی شده‌اند که دولت ترامپ هیچ دیوار جدیدی نساخته است.

 

به همراه توییت جدید ترامپ تصویری از بخش جدید فلزی دیواری که ایجاد شده بوده و وی تاکید کرده است، این دیوار بسیار بلند، محکم و زیباست و هیچ کس نمی‌تواند از آن بالا برود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.