یک منبع نظامی سوری به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: نیروهای نظارت و شناسایی موفق به رصد نیروها و نشست شبه‌نظامیان در اطراف شهرک اللطامنه، پایگاه اصلی تروریست‌های جیش العزه، بزرگترین گروه زیر شاخه النصره در حومه شمالی حماة شدند.

این منبع اظهار کرد: یگان‌های ارتش سوریه با استفاده از یک پهپاد محل نشست تروریست‌های جیش العزه و جمعی از اعضای آن را شناسایی کرده و با استفاده از پهپاد دیگری که حامل موادی با قدرت انفجار بالا بود، محل نشست را هدف قرار دادند،‌ این حمله خسارات بزرگی را به این تروریست‌ها وارد آورد.

منبع یاد شده درباره علت استفاده از پهپاد در این عملیات نیز گفت: ما نیاز داشتیم تا محل دقیق نشست مشخص شده و هدف قرار بگیرد، این امر با سلاح‌ها و تجهیزات مرسوم ممکن نبود به همین دلیل از پهپاد استفاده کردیم تا بتوانیم آنها را غافلگیر کنیم.

گروه تروریستی النصره روز پنج‌شنبه پس از درگیری‌هایی چند روزه با گروه‌های مورد حمایت ترکیه، کل استان ادلب را به کنترل خود درآورد.

النصره و دیگر گروه‌های هم‌پیمان آن از صبح روز جمعه بر شدت حملات خود علیه ارتش سوریه افزودند.

اسپوتنیک پیشتر گزارش داده بود، نیروهای ارتش سوریه تحرکات النصره در محور شهرک‌های جرجناز و الغدقه در حومه جنوب شرقی ادلب و پیشروی استحکامات نظامی آنها را رصد کرده و با آتش توپخانه و موشک‌های خود آنها را هدف قرار دادند که موجب انهدام برخی از این تجهیزات و زخمی شدن تعدادی از این تروریست‌ها شد.

یک منبع نظامی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: نیروهای ارتش تلاش تروریست‌های جیش العزه برای حرکت به سمت پایگاه‌های نظامی سوریه در محور شهر اللطامنه در شمال حماة را ناکام گذاشته و متوجه تحرکات یک گروه مسلح به سمت پایگاه‌های ارتش سوریه شدند، در حمله ارتش سوریه علیه این گروه شبه‌نظامی تعدادی از تروریست‌ها کشته و زخمی شده و مابقی آنها به ست پایگاه‌های خود در شمال حماة عقب‌نشینی کردند.

منبع مذکور درباره جبهه "سهل الغاب" نیز فاش کرد، توپخانه ارتش سوریه پایگاه‌های "حزب اسلامی ترکستان" در شهرهای الزیاره و المشیک را چندین بار هدف قرار دادند.

در جبهه حومه لاذقیه نیز یک راکت به شهرک کسب شلیک شد که منبع آن گروه‌های تروریستی مسلح در خومه جسرالشغور بود، خسارات این حمله تنها مادی بود اما نیروهای ارتش سوریه در پاسخ با استفاده از توپخانه و راکت‌های خود منابع این حملات را در شهرک الناجیه در حومه غربی ادلب هدف قرار دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.