«عمر داوودزی» نماینده ویژه اشرف غنی رییس‌جمهور افغانستان در امور صلح گفت: طی یکماه آینده طالبان و دولت افغانستان رودرو با یکدیگر مذاکره خواهند کرد.

داوودزی افزود: آمریکا با اجازه دولت افغانستان وارد مذاکرات صلح با طالبان شده است و مذاکرات دو طرف در مسیر درست حرکت می‌کند.

نماینده ویژه غنی در امور صلح خاطرنشان کرد: طالبان درخواست خود را با آمریکا در میان گذاشته و نماینده آمریکا نیز این درخواست‌ها را به اطلاع دولت و نخبگان افغانستان می‌رسانند.

وی در گفت‌وگو با شبکه ۱ پاکستان گفت: هیات افغان برای مذاکره با طالبان به پیشنهاد آمریکا به این کشور سفر کرد و بعد از اینکه طالبان حاضر به مذاکره با دولت افغانستان نشد،‌ بین خلیلزاد و نمایندگان طالبان الفاظ تندی رد و بدل کردند.

به گزارش فارس، تاکنون ۳ دور مذاکره مستقیم میان طالبان و آمریکا برگزار شده و قرار بود چهارشنبه گذشته این مذاکرات در قطر ادامه یابد که طالبان اعلام کرد این مذاکرات به دلیل عدم توافق بروی دستور کار لغو شده است.

«محمد داوود عمرزی»، نماینده ویژه اشرف غنی در امور صلح، روز سه‌شنبه ۱۹ جدی، در راس هیاتی از شورای عالی صلح افغانستان، به منظور رایزنی درباره صلح و اجماع منطقه‌ای، وارد پاکستان شد.

داوودزی که برای ۴ روز به اسلام‌آباد سفر کرده بود، در بدو ورودش به پاکستان، مورد استقبال مقامات رسمی این کشور قرار گرفت. وی قرار است با سران پاکستان در خصوص صلح افغانستان و اجماع منطقه‌ای به گفت‌وگو و رایزنی بپردازد.

در دیدار نماینده ویژه اشرف غنی در امورد صلح و وزیر خارجه پاکستان، موضوعات مختلفی مانند، تسریع بخشیدن روند صلح افغانستان و تقویت روابط دو جانبه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین رئیس دارالانشای شورای عالی صلح افغانستان در دیدار با مولانا فضل‌الرحمن در حاشیه سفرش به اسلام‌آباد، همکاری علمای پاکستان در حمایت از روند صلح و آغاز مذاکرات میان حکومت و طالبان را مهم دانست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.