رهبر معظم انقلاب اخیرا در اظهاراتی فرمودند آمریکایی‌ها ممکن است برای سال ۹۸ نقشه کشیده باشند. بعد از اظهارات رهبری بود که عده‌ای موضوع هشدار رهبری را تا وقوع فتنه ای در سال ۹۸ ارتقا دادند، فتنه‌ای که گفته می‌شود این بار درحال یارگیری از بین علما، اساتید دانشگاهی و حوزوی است.

با این حال آنچه به محل بحث و مناقشه جدی بین سیاسیون تبدیل شده این است که طرح واژه "فتنه ۹۸ "نه تنها بهره گیری نابجا از بیانات رهبر معظم انقلاب بوده بلکه اثراتی مخرب بر افکار عمومی جامعه داشته و منجر به بی اعتمادی مردم به نظام می شود.

حسن غفوری‌فرد درباره ادعاهای مطرح شده در زمینه وقوع فتنه ۹۸، به خبرآنلاین گفت: این موضوع امری طبیعی است که رهبر معظم انقلاب به عنوان مسئول اصلی کشور همواره همه احتمالات را در نظر بگیرند و برای آگاه سازی جامعه تفسیرها و راه‌حل‌هایی را ارائه بدهند.

وی با بیان اینکه رهبری اخیرا در فرمایشاتی اعلام کردند که آمریکا به عنوان دشمن اصلی ما هر لحظه ممکن است توطئه جدیدی طراحی کند، ادامه داد: توطئه‌های آمریکا علیه ایران مسبوق به سابقه بوده به طوریکه نمونه‌های آن را می توان در کودتا، کمک به منافقین، تحریک صدام برای حمله به ایران و تحریم‌های ظالمانه مشاهده کرد بنابراین در آینده هم این دشمنی ها ادامه دار خواهد بود بر همین اساس رهبری تذکر دادند که ممکن است این اقدام در آینده حادث شود. حتی زمانی که احمدی‌نژاد خیلی اصرار می‌کرد آمریکا نمی‌تواند حمله کند، رهبری می‌گفتند ممکن است حمله صورت گیرد بنابراین تاکید داشتند که مملکت برای هر نوع توطئه خارجی آماده باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا با یادآوری اظهارات مقامات آمریکایی که گفته بودند ایرانی‌ها تابستان داغی خواهند داشت افزود: نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم گفته بود که اجازه نمی دهیم ایران چهلمین سال پیروزی انقلاب را جشن بگیرد، در پاسخ به همین اظهارات بود که مقام معظم رهبری اعلام کردند آمریکایی‌ها این تابستان نتوانستند هیچ غلطی بکنند و الحمدالله تابستان خوبی داشتیم و شاهدیم که مملکت برای جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در حال آماده سازی است.

غفوری فرد با تاکید بر اینکه هشدار رهبری باید زمینه‌ساز وحدت و آگاهی بیشتر مردم و مسئولان شود، تصریح کرد: متاسفانه برداشت‌های اشتباه از فرمایشات رهبری به گونه‌ای بود که نوعی نگرانی در جامعه و بین مردم به وجود آورد.

وی با بیان اینکه همواره احتمال توطئه آمریکا وجود دارد، ادامه داد: طبیعی است که رهبری برای آگاه سازی مردم هشدارهایی بدهند اما متاسفانه از فرمایشات ایشان برداشت‌های زیادی شد که به نظر من اگر ما تاکید اصلی را بر همان فرمایشات شفاف و مشخص رهبری قرار دهیم بهترین نتیجه را خواهیم گرفت چون تاکید ایشان بر آمادگی مردم و مسئولان، حفظ وحدت، ایجاد امید، افزایش اعتماد به کارایی و قدرت نظام  برای برخورد با توطئه های داخلی یا خارجی بود.

غفوری فرد یادآور شد: رهبری متذکر شدند که مردم و مسئولان آماده باشند نه اینکه جامعه دچار یاس و ناامیدی شود. فرمایشات رهبری به طور کامل گویا است تا مردم متوجه باشند که احتمال توطئه وجود دارد با این حال عامل قدرت ما وحدت است که باید حفظ شود.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه اعتماد مردم باید حفظ شود تاکید کرد: هر گروهی که به اعتماد مردم ضربه بزند خیانت می‌کند، این مشخص است که بهترین نتیجه و دستور العمل حفظ وحدت و یکپارچکی است که حضور ملت ایران در راهپیمایی  ۲۲ بهمن نشان خواهد داد جمهوری اسلامی بسیار قوی تر از ۴۰ سال قبل است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.