سامانه بارشی امروز در شمال غرب،‌غرب،‌ جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و استان‌های قزوین، البرز و تهران فعال است و سبب بارش باران و برف‌ شده است.

اواخر وقت امروز این سامانه در نوار غربی کشور و جنوب غرب تقویت خواهد شد، از اواخر وقت امروز جریان‌های شمالی روی دریای خزر تقویت شده و در سواحل غربی خزر موجب بارندگی می‌شوند. 

در ۲۴ ساعت آ‌ینده شدت بارش‌ها در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام،کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و شمال استان‌های تهران، البرز و قزوین خواهد بود که در مناطق کوهستانی و سردسیر استان‌های مذکور بارش برف پیش‌بینی می‌شود. 

بعدازظهر دوشنبه با کاهش فعالیت سامانه بارشی در  غرب و شمال غرب، گستره فعالیت آن دامنه‌های جنوبی البرز شرقی در استان‌های سمنان و گلستان و شرق سواحل خزر را در بر می‌گیرد. 

از بعدازظهر دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه شرق خوزستان،‌ چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، غرب فارس و غرب اصفهان بارش باران و در مناطق کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود و از بعدازظهر سه‌شنبه سامانه بارشی از نوار شرقی کشور خارج می‌شود. 

از اواخر وقت روز سه‌شنبه تا بعدازظهر چهارشنبه وزش باد جنوبی در غرب سواحل خزر و استان اردبیل موجب افزایش نسبی دما می‌شود و سرعت وزش باد نیز نشدید خواهد شد. 

از روز چهارشنبه سامانه بارشی دیگری از غرب و جنوب غرب وارد کشور می‌شود و سبب بارش برف و باران در مناطق غربی، مرکز و دامنه‌های البرز خواهد شد؛ با عبور این سامانه در روزهای پایانی هفته افت قابل ملاحظه‌ دما در اغلب نقاط کشور و بخصوص نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌‌شود. 

آسمان تهران فردا ابری همراه با مه صبحگاهی در برخی ساعات بارش برف و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۸ و صفر درجه خواهد بود.

روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و همدان با کمیته دمای ۵ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود. 

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۱۵ دیماه سال جاری ۱۰۰ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۳۱.۸ میلی‌متر بود. بنابراین تا این تاریخ بارش بارش سال جاری ۲۱۴.۶درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۷۴.۵ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۳۴.۲درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته پانزدهم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان ۱۴۴.۹میلی‌متر بوده است. میانگین گرم‌ترین منطقه در مدت زمان مذکور میناب در استان هرمزگان به میزان ۳۰.۴ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه زرینه در استان کردستان به میزان منفی ۹.۵ درجه سلسیوس بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.