روزنامه «وال استریت ژورنال» امروز یکشنبه از نگرانی وزارت دفاع و وزارت خارجه آمریکا در مورد استفاده از گزینه نظامی علیه ایران خبر داد.

بنابر این خبر، در ماه سپتامبر امسال پس از آنکه آمریکا «نیرو‌های متحد ایران» را به انفجار خمپاره در نزدیکی  کنسولگری ایالات متحده در بغداد متهم کرد، شورای امنیت ملی آمریکا از پنتاگون خواسته امکان استفاده از  اقدام نظامی علیه ایران را به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی بررسی و در اختیار کاخ سفید قرار دهد. اما این خواسته با عدم موافقت پنتاگون و وزارت خارجه آمریکا روبرو شده است.

این گزارش در ادامه اضافه کرد: «مقام‌های کنونی و سابق ایالات متحده معتقد هستند که این درخواست باعث ایجاد نگرانی در پنتاگون شده است»

بر اساس این گزارش، هنوز مشخص نیست که آیا این طرح‌ها به کاخ سفید ارائه شده یا نه، آیا «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا از درخواست بولتون آگاه است یا خیر و اینکه آیا نهایتا برنامه مشخص و طرح مصوبی برای این اقدام شکل گرفته است یا خیر؟

انتشار این گزارش همزمان با صحبت‌های صبح امروز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همزمان شده که مدعی است اسراییل انبار تسلیحات ایران در نزدیکی فرودگاه دمشق را هدف قرار داده است.

نتانیاهو در سخنرانی نشست هفتگی کابینه در روز یکشنبه در اظهارات واهی مدعی شد که اسرائیل صدها بار اهداف ایران و حزب‌الله را هدف حمله قرار داده است

وی ادعا کرد: افزایش حملات اخیر نشان می‌دهد که ما بیش از هر زمان دیگری متعهد به اقدام علیه ایران در سوریه هستیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.