پواکنش مقام‌های ترکیه به تهدید این کشور توسط رئیس‌جمهور آمریکا ادامه دارد و بعد از سخنگوی «رجب طیب اردوغان»، حالا وزیر خارجه ترکیه هم از تهدید توئیتری «دونالد ترامپ» به شدت انتقاد کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد امروز دوشنبه به وقت تهران در توئیتی نوشت: خروج از خاک سوریه در حالی آغاز شده که بخش کمی از خلافت داعش اکنون باقی مانده است. اگر داعش دوباره احیا شود از پایگاههای نزدیک دوباره آنها را هدف قرار خواهیم داد. اگر ترکیه کُردها را هدف قرار دهد اقتصاد این کشور را نابود خواهیم کرد. باید ۲۰ مایل منطقه امن ایجاد شود».

مقام‌های آنکارا ساعاتی پس از این توئیت، به اظهارنظر ترامپ و تهدید او به نابودی اقتصاد ترکیه واکنش نشان دادند.

ابتدا «ابراهیم کالین» مشاور ارشد و سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در واکنش توئیتری به توئیت رئیس‌جمهور آمریکا تاکید کرد که آنکارا انتظار دارد واشنگتن به اصول همکاری و شراکت استراتژیک بین دو کشور پایبند باشد و از یکسان دانستن تمام کُردهای منطقه با سازمان‌های تروریستی – که اشتباهی مرگبار است – اجتناب کند.

کالین افزود: «ترکیه با تروریست‌ها مبارزه می‌کند، نه کُردها. ما از کُردها و دیگر سوری‌ها در برابر تهدیدات تروریستی محافظت می‌کنیم».

«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه هم در نشست خبری در آنکارا از تهدید توئیتری ترامپ انتقاد کرد و گفت، ارتباطات و مکاتبات شرکای استراتژیک نباید در شبکه‌های اجتماعی صورت گیرد.

وی همچنین تاکید کرد که «ترکیه از تهدیدات دونالد ترامپ نمی‌ترسد».

مولود چاووش اوغلو در این کنفرانس خبری اعلام کرد که ترکیه مخالفتی با ایده ایجاد منطقه امن در سوریه ندارد و افزود: آنکارا دشمن مردم کُرد نیست.

وزیر خارجه ترکیه به سوالی درباره مواضع دولت آمریکا و شخص رئیس‌جمهور در خصوص خروج نظامیان این کشور از سوریه هم اظهارنظر کرد.

چاووش اوغلو گفت، «فشاری جدی» روی رئیس‌جمهور آمریکا برای خارج نکردن نیروهای این کشور از سوریه وجود دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.