مراسم تکریم پورعلی مطلق مدیرکل سابق دفتر انتخابات و معارفه سید اسماعیل موسوی مدیرکل جدید این دفتر با حضور ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور عصر چهارشنبه برگزار شد.

 

حسین ذوالفقاری در این مراسم به اهمیت کار تیمی در دفتر انتخابات اشاره کرد و افزود: گرچه تیم و کار تیمی در به نتیجه رسیدن یک امر مهم است، اما مسئول کار سهم بالایی، در این زمینه دارد.

 

وی افزود: آقای پورعلی مطلق، هم به عنوان مسئول این تیم، بسیار خوش درخشید و در سلامت انتخابات، نحوه برگزاری انتخابات و مدیریت تیم انتخابات، به خوبی اقدام کرد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ادامه داد: برای هر انتخابات افراد زیادی ساماندهی و آموزش می بینند و این نشان دهنده این است که بدنه وزارت کشور در برگزاری انتخابات بسیار آزموده و پخته است.

 

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: انتخابات امری بسیار حساس است و یک خطا و اشتباه می تواند، پیامدهای مخربی را به همراه داشته باشد. اما خوشبختانه در انتخابات چند دوره گذشته شاهد بودیم که با مدیریت تیم آقای پورعلی مطلق، کار به خوبی برگزار شد.

 

وی افزود: از زحمات ایشان تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم تجارب آقای پورعلی مطلق، از این پس نیز مورد استفاده قرار گیرد.

 

معاون وزیر کشور در ادامه به مسئولیت‌های مختلف پیشین مدیرکل جدید دفتر انتخابات اشاره کرد و گفت: این تجارب می‌تواند در جهت کار در مسئولیت جدید بسیار کمک کننده باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: آقای موسوی با برخورداری از قدرت جوانی و کمک دوستان دفتر انتخابات کار را به نحو مناسبی جلو ببرند.

 

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در ادامه به انتخابات سال آینده اشاره کرد و گفت: انتخابات ۹۸ مهمترین رخداد سیاسی سال آینده است و با توجه به تحولات کشور نیازمند برنامه ریزی و همکاری همه بخش های وزارت کشور با دفتر انتخابات برای برگزاری هرچه بهتر این رقابت سیاسی است.

 

ذوالفقاری تأکید کرد: وزارت کشور می تواند در حوزه سیاستگذاری اجرای انتخابات، قوی تر عمل کند. در واقع؛ بایستی ریل‌گذاری و باید ها و نباید های اجرای انتخابات از این مجموعه شکل بگیرد.

 

وی افزود: با همکاری حوزه های مرتبط وزارت کشور، سیاست های انتخاباتی و رویکردها و بایدها و نبایدها در امر اجرای انتخابات، مشخص شود که نتیجه آن می‌توانند به مشارکت بالا، ایجاد انگیزه و سلامت هرچه بیشتر انتخابات بیانجامد.

 

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اخلاق مداری واقعی، زیست مؤمنانه و بزرگ منشی را دستاوردهای حقیقی انسان در این جهان فانی برشمرد و گفت: هدف انسان مؤمن از زندگی در این دنیا جز کسب رضایت پروردگار و خدمت به خلق نیست و در این مسیر، ما وظیفه داریم به سهم خود، شرایط جامعه را به سمت رضایتمندی هرچه بیشتر مردم پیش ببریم و با وجود همه مشکلات، مهم این است که به سهم خودمان به خوبی کار کنیم.

 

ذوالفقاری با اشاره به اینکه نیازمند انسجام، اعتماد و همفکری بیشتری در بدنه وزارت کشور هستیم، گفت: رویکرد وزیر کشور در انتخاب مدیران جدید، انتخاب افراد شایسته از بدنه این وزارتخانه است.

 

وی یادآور شد: همکاران باید به نحوی عمل کنند که موجب رشد و تعالی بیشتر سازمان از داخل شود؛ نه اینکه طوری برخورد کنند که انتخاب مدیران از داخل بدنه سازمان در آینده، تجربه ناموفق تلقی شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.