«رودی جولیانی»، وکیل «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) به طور تلویحی به احتمال تبانی نزدیکان رئیس‌جمهور آمریکا با روسیه در جریان رقابت‌های انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ اعتراف کرد.

جولیانی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» تصریح کرد که او هرگز نگفته که افراد ستاد تبلیغاتی ترامپ با روسیه تبانی نکرده‌اند، بلکه گفته که خود ترامپ این کار را انجام نداده است. 

وی گفت: «من هیچ‌وقت نگفتم اصلاً هیچ تبانی بین ستاد انتخابات یا افراد داخل این ستاد [با روسیه] انجام نشده؛ حرف من سر رئیس‌جمهور ایالات متحده بود. کوچکترین شواهدی درباره اینکه رئیس‌جمهور آمریکا، مرتکب تنها جرم ممکن در اینجا- یعنی همدستی با روس‌ها برای هک کمیته ملی دموکرات- شده باشد، وجود ندارد.»

این اعتراف از آن جهت با اهمیت به شمار می‌رود که ترامپ و طرفدارانش قبلاً بارها هر گونه تبانی میان ستاد تبلیغات انتخاباتی او و دولت روسیه را رد کرده‌اند. هفته گذشته سی‌ان‌ان در گزارشی فاش کرد «پاول مانافورت» هنگامی که رئیس ستاد انتخابات ترامپ بوده نتایج نظرسنجی‌های انجام‌شده در این ستاد را برای دو نفر از افراد نزدیک به کاخ کرملین ارسال کرده است.

جولیانی در پاسخ به سوال مجری سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه آیا ارسال چنین اطلاعاتی به کشورهای خارجی را می‌توان مصداق تبانی به شمار آورد گفت که ترامپ خودش این کار را انجام نداده و بعد از دیدن آن در خبرها متوجه چنین اقدامی شده است.

وی گفت: «دونالد ترامپ اطلاعات نظرسنجی را به کسی نداده است. او تا زمان افشای این موضوع در مقاله‌ای چند هفته قبل از آن خبر نداشت.»

سی‌ا‌ن‌ان نوشته ترامپ دست‌کم ۱۳ بار با انتشار پیام‌هایی در توئیتر مستقیماً گفته که هیچ تبانی میان ستاد انتخابات او و دولت روسیه وجود نداشته است. آخرین باری که ترامپ این موضوع را تکذیب کرد ۱۰ دسامبر بود. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.