دقایقی پس از اعلام بارش برف سنگین در محورهای کوهستانی مازندران، مدیرکل مدیریت بحران استان اعلام کرد که تمامی نیروهای امدادی به حالت آماده باش درآمده و ادوات امدادی شهرستان ها برای امداد رسانی سریع احتمالی به مناطق کوهستانی گسیل شدند.

هواشناسی مازندران ۲ روز پیش با انتشار اخطاریه ای نسبت به بارش شدید برف در مناطق کوهستانی و بالادست، کولاک و وزش باد، کاهش شدید دمای هوا تا ۱۸ درجه از عصر امروز پنجشنبه خبر داده بود.

بارش برف در مناطق کوهستانی استان از صبح امروز آغاز شد و اکنون علاوه بر بستن جاده کندوان در غرب مازندران، منجر به کندی تردد در محورهای دیگر و جاده های کوهستانی شده است.

پلیس راه مازندران هم دقایقی پیش اعلام کرد که احتمال بسته شدن سه محور کوهستانی دیگر استان شامل هراز و سوادکوه منتهی به پایتخت و کیاسر منتهی به استان سمنان وجود دارد. 

همچنین بر اساس گزارش هواشناسی مازندران در حال حاضر تمامی مناطق جلگه ای استان بارش باران مشاهده می شود که در برخی مناطق موجب آبگرفتگی معابر نیز شده است. 

مدیرکل مدیریت بحران مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس گزارش هواشناسی مبنی بر تقویت سامانه جریان شمالی و تشدید بارش ها و کاهش دما که در ارتفاعات نیز با برف همراهی می شود، تمام دستگاههای امدادی در این استان به حالت آماده باش در آمده اند.

علی اصغر احمدی افزود: تمام این دستگاهها شامل جمعیت هلال احمر، فوریت های پزشکی، آب، برق، گاز، مخابرات و شهرداری ها و سایر دستگاههای عضو شورای مدیریت بحران تا پایان روز جمعه ۲۸ دی ماه در حالت آماده باش قرار دارند.

وی گفت: پیش از این از دستگاههای خدمات رسان در شهرهای جلگه ای که بارندگی خلل کمتری در آنها ایجاد می کند خواسته بودیم که ادوات امداد و ماشین آلات سنگین خود را به مناطق کوهستانی گسیل کنند که در حال حاضر در حال فعالیت در جاده های شریانی استان هستند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.