حسین مرعشی عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت دومین سالگرد رحلت آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در ساری افزود: آیت الله هاشمی جزو نوادر و استثنائات جامعه بودند و در هر رشته علمی و اجرایی با صلابت و متبحر و سرآمد بود.

وی ادامه داد: خداوند استعداد خارق العاده ای به آقای هاشمی داده بود و بینش سیاسی در کنار استعداد ذاتی از وی شخصیتی ماندگار ساخت.

* *هاشمی مخالف قدیس سازی بود

افشین اعلا، استاد دانشگاه و از شاعران و نویسندگان مازندرانی هم در مراسم گفت: مرحوم هاشمی از معدود کسانی بود که مخالف قدیس سازی در جامعه بود. او اشتباهات خود را پذیرفت و به همین دلیل نسل جوان به هاشمی روی آورد. 

وی با بیان اینکه هاشمی از صادق ترین افراد نظام بود، افزود: هاشمی چه در سال هایی که به عنوان بازوی رهبری و در مقام ریاست جمهوری خدمت می کردند و چه در سال های پایانی عمرشان همواره در فکر مصلحت نظام و انقلاب بودند و چه زیبا نام رییس تشخیص مصلحت نظام را به او دادند. 

اعلا اظهار داشت: آقای هاشمی با مجموعه نگرش هایش کوهی از درد بود و قلبش برای ایران برای این انقلاب و مردم می طپید و این موضوع در منش ، نگرش و گفتار ایشان پیدا برای همگان پیدا بود.

این شاعر سرشناس کشور گفت: متاسفانه امروز انقلاب از هدفش که فرهنگ بود فاصله گرفته است و در کشور ما و به تبع آن در استان مازندران اوضاع فرهنگی به هیچ وجه مورد رضایت نیست. متاسفانه در این استان کوچکترین رغبتی برای انجام امور فرهنگی دیده نمی شود. 

او ادامه داد: متاسفانه سیاسیون و مسئولان ما در بهره گیری از بناهای تاریخی و فرهنگی ما سهل انگاری می کنند و جناح های ما دایره های خودشان را به افراد شناخته شده و تکراری محدود کردند.

این مراسم را حزب کارگزاران سازندگی شاخه مازندران برنامه ریزی کرد و در آن علاوه بر استاندار و شخصیت های و چهره های سیاسی و فرهنگی مازندران، اقشار مختلف مردم هم حضور داشتند.

با وجود برفی و بارانی بودن هوای مازندران که همراه با کاهش شدید دمای هوا بود، دوستداران آیت الله هاشمی رفسنجانی از اقصی نقاط مازندران از غرب تا شرق استان در این مراسم حضور یافتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.