سید حسن خمینی در مراسم سی امین سالگرد ارسال نامه امام خمینی (ره) به گورباچف که با حضور سفرای کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز، جمعی از فرهیختگان و صاحبان قلم و اندیشه، طلاب و دانشجویان خارجی پژوهشکده امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: درنامه امام راحل به گورباچف، فروپاشی شوروی نه از جنس آنچه دیگران پیش بینی می کردند را مطرح کردند.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) به بنیاد فکری توجه کرده و گفتند چون حکومت آنها از جنس خداجویانه نیست، نابود می شود.

یادگار امام خمینی (ره) با بیان اینکه آنها دین را به پستوها برده بودند و دینداری امریکایی را ترویج می کردند، یادآور شد:نامه امام به گورباچف نامه‌ای از جنس پیش بینی کسینجر و امثال او نیست و پیش بینی امام این است که چون از خدا غافل شدید ناچار دچار فروپاشی خواهید شد.

وی ادامه داد: پیش بینی امام راحل در خصوص شوروی سابق درون خود نکته دیگری هم به همراه دارد و آن این است که امام خمینی (ره) استبداد ستیزی، کرامت انسانی، عدالت گرایی، آزادی خواهی و درون انسان را نفی نمی کند و همه آنها را از درون جوهره ای به نام خدا می دانستند.

تولیت آستان امام خمینی (ره) افزود: شوروی در جنگ جهانی دوم موفق خارج شده و در تمام جهان رگه‌های قدرت این کشور مشهود بود.

وی در ادامه این مطلب عنوان کرد: در همان زمان نیز ملت قهرمان افغانستان، شوروی را در باتلاق نگاه داشته بود و در همین برهه زمانی هشدار امام در نامه به گورباچف یادآور شد که هرکس از خدا و معنویت جدا شود راه را گم می کند.

سید حسن خمینی (ره) با اشاره به اینکه مسیر کمونیست ها در دنیا شناخته شده بود، گفت: کمونیست ها از زیر گوش آمریکا تا شرق به ویژه کره، چین و ویتنام فراگیر شده بود و در دل نهضت فلسطین نیز ابتدا جریان‌های چپ پر رنگی وجود داشته و در بین جوانان غربی نیز طرفداران کمونیست وجود دارد و هر جای دنیا که سر بزنید کمونیست‌ها حضور دارند.

وی با بیان اینکه اوج پیروزی کمونیست‌ها در جنگ جهانی دوم بود، گفت: شوروی فاتح برلین شد و در اغلب دنیا، رگه های جریان کمونیستی مشاهده می شد.

سید حسن خمینی ادامه داد: امام(ره) بحرانی غیر از بحران مالکیت و غیر از بحران آزادی برای شوروی پیش بینی کرد و ایشان مشکل شوروی و کمونیست ها را ستیز با دین، معنویت و خدا مطرح کردند.

وی خاطر نشان کرد: امام عدالت خواهی و آزادی خواهی نهفته در انسان را نفی نمی کند بلکه ایشان یادآور می شوند که همه این خواسته ها از خداوند سرچشمه می گیرد.

یادگار امام خمینی (ره) اظهار داشت: به فرموده امام راحل، پیوند انسان با خدا سبب آزادی خواهی و عدالت خواهی می شود.

وی یادآور شد: چپ‌های شوروی به اسم عدالت سر از ظلم در آورده و نسبت به کرامت انسان بی توجه بودند.

تولیت آستان امام خمینی (ره) عنوان کرد: امام راحل ،علیرغم توجه به مباحث بیمه و بازنشستگی و حقوق زن ها به موضوع خدا و اینکه انسان معنویت و خدایی دارد و تنها مادی نیست نیز اشاره کردند.

وی تصریح کرد: محور حرکت هیچ کدام از حرکت‌های انقلابی قبل از انقلاب اسلامی توجه به معنویت و خداوند نبود، حرکت انسان ها از درون ذات آن ها آغاز می شود.

وی گفت: پیام امام فراتر از شرق بود و غرب را نیز در بر می گرفت، امام تنها مصلح شرق نبود، او مصلح غرب نیز بود، پیام امام برای همه دل ها بود.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم با حضور سید حسن خمینی تولیت آستان امام خمینی (ره) و سفرای کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز از تمبر ویژه سی امین سالگرد نامه امام به گورباچف و کتاب &#۳۹;مصلح شرق، احیاگر قرن&#۳۹; رونمایی شد. 

 


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.