دولت ترامپ می کوشد اثر تحریم ها بر ولادیمیر پوتین و شرکت های روسیه را کمرنگ سازد. در حالیکه نمایندگان از هر دو حزب معتقدند که آمریکا باید در مورد روسیه سخت گیری بیشتری از خود نشان دهد.

تصمیم وزارت خزانه داری برای تضعیف تحریم ها یک روز پس از رای گیری در مجلس سنا صورت می گیرد که متعاقب آن دموکرات ها موفق به کسب ۶۰ رای برای جلوگیری از تصمیم احتمالی وزارت خزانه داری آمریکا در حذف تحریم ها علیه شرکت های روسی شدند. در این رای گیری ۱۱ نماینده جمهوریخواه نیز به دموکرات ها پیوستند، زیرا به زعم آنان لغو مجازات های مالی، پیام غلطی را به روسیه ارسال خواهد کرد.

 استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا در جلسه ای با اعضای مجلس نمایندگان آمریکا از اقدام دولت این کشور در ارتباط با تحریم های روسیه دفاع کرد.

رهبران هفت کمیته مجلس نمایندگان آمریکا سه شنبه در نامه ای به منوچین از وی خواسته بودند درباره تصمیم کاخ سفید برای لغو تحریم های مربوط با شرکت های &#۳۹;آلگ دریپاسکا&#۳۹; اولیگارش روس توضیح دهد. 

منوچین ضمن دفاع از این اقدام، گفت که لغو تحریم علیه این شرکت ها به دلیل تعهداتی بوده که آنها داده اند و وزارت خزانه داری آمریکا هشیار است که این شرکت ها به تعهدات خود عمل کنند.

منوچین پیشتر گفته بود که دریپاسکا به عنوان بخشی از تحریم هایی که تجار بزرگ نزدیک به کرملین را هدف قرار می دهد، در فهرست تحریم ها خواهد ماند اما شرکت های مربوطه متعهد شده اند که به شکل قابل توجهی مالکیت او را کاهش داده و کنترلش بر این شرکت ها را قطع کنند.

با این وجود، گویا رهبران دمکرات کمیته های مجلس نمایندگان آمریکا از پاسخ های منوچین قانع نشده اند. نانسی پلوسی رئیس دمکرات این مجلس، این نشست را «اتلاف وقت» توصیف کرد و گفت: منوچین کاری بیش از خواندن یک سند طبقه بندی نشده، انجام نداد. از این رو نمایندگان دموکرات ها معتقدند که ترامپ در پی حذف تدریجی تحریم های روسیه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.