ماس به شبکه &#۳۹;زد دی اف&#۳۹; گفت: درصورت موافقت همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید درباره مذاکره مجدد توافق خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بحث کرد. ماس همچنین با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد که مذاکره مجدد درباره توافق برگزیت به دشواری قابل تصور است و رد شدن توافق برگزیت در مجلس انگلیس هم تغییری در این مساله ایجاد نکرده است. 

ماس نوشت: به دشواری قابل تصور است که توافق خروج انگلیس (برای مذاکره مجدد) بازگشایی شود. ما همواره این مساله را به روشنی بیان کرده ایم و رای در مجلس لندن هم این را تغییر نداده است. 

روزنامه سان انگلیس هفته گذشته مدعی شده بود که مذاکرات محرمانه ای بین ترزا می نخست وزیر انگلیس و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان انجام شده و صدر اعظم آلمان پیشنهادهایی مطرح کرده تا توافق جدایی انگلیس برای لندن شیرین تر شود اما دولت آلمان روز سه شنبه هفته گذشته و پیش از رای گیری در پارلمان انگلیس، این مساله را تکذیب کرد. 

در همین حال، بیش از ۲۰ تن از چهره های سیاسی، ورزشی، تجاری و هنری آلمان روز جمعه با انتشار نامه ای در روزنامه &#۳۹;تایمز&#۳۹; تاکید کردند که  انگلیسی ها همواره دوستانی در اروپا و آلمان خواهند داشت. 

به گزارش نشریه آلمانی هندلزبلات، خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا برای اقتصاد آلمان ۹ میلیارد یورو هزینه خواهد داشت و صنعت خودروسازی آلمان بیشترین لطمه را خواهد دید. به نظر می رسد که آلمان قصد دارد با گشودن بحث مذاکره مجدد درباره برگزیت از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا جلوگیری کند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.