سردی فصل زمستان تاثیرش را بر سالن‌های سینما هم گذاشته و علیرغم روی پرده بودن تعداد زیادی فیلم در ژانرهای مختلف برای سلیقه‌های متفاوت، سینماها در هفته‌های اخیر شاهد اتفاقی خیره‌کننده نبوده‌اند و استقبال از آثار روی پرده آن‌طور که انتظار می‌رفت نبوده است.

اما در میان این سردی گیشه، آثاری هم هستند که بیشتر از بقیه به مذاق مخاطبان خوش آمده و به تبع فروش بیشتری هم داشته‌اند. در میان این فیلم‌ها، «بمب یک عاشقانه» پیمان معادی که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته اولین نمایشش را پشت سر گذاشت، با فروش بیش از ۶ میلیارد از سایر رقبا هنوز جلوتر است در صدر جدول فروش قرار دارد. این در حالی است که «مارموز» کمال تبریزی با فاصله نزدیک در تعقیب فیلم پیمان معادی است. 

از اظهار نظرهای عجیب رامبد جوان تا حاشیه‌های «مارموز»

جدیدترین فیلم رامبد جوان به نام «قانون مورفی» که از ۱۲ دی روی پرده رفته از جمله آثاری است که فروش نسبتا خوبی را پشت سر گذاشته اما طبیعتا این فیلم هم مثل هر اثر سینمایی دیگر، چنان که به مذاق عده‌ای خوش آمده، مقبول تعداد دیگری از مخاطبان و منتقدان و صاحبنظران واقع نشده است. اما ظاهرا رامبد جوان این انتقادها را برنتابیده و اظهارنظرهای عجیبی درباره مخالفان فیلمش داشته است. او به‌تازگی گفته برخی منتقدان از حسودی دارند غر می‌زنند واین به‌خاطر نادانی آنهاست که می گویند «قانون مورفی» سینما نیست. اتفاقا سینماست! برایم هیجان‌انگیز است که همه ابزار و ادوات این فیلم را در اختیارشان بگذارم ببینم می‌توانند بگویند دو دقیقه‌اش چطور گرفته می‌شود؟

در حالی که «قانون مورفی» بیشترین فروش هفته گذشته اکران سینماها را از آن خود کرد، باید دید با توجه به این اظهارنظرها، مخاطبان همچنان هم علاقه‌مند به تماشای فیلم این کارگردان هستند یا خیر.

«مارموز» کمال تبریزی همچنان هفته‌های ابتدای اکرانش همچنان مورد توجه است و البته اظهارنظرها علی‌الخصوص اظهارنظرهای سیاسیون هم درباره آن همچنان ادامه دارد. «مارموز» که پنجمین هفته اکرانش را پشت سر گذاشت، تا کنون نزدیک به ۶ میلیارد تومان فروخته است و با توجه فضای متفاوتش قطعا بیشتر از اینها هم فروش خواهد کرد. حضور حامد بهداد به عنوان بازیگر اصلی این فیلم هم قطعا یکی از جذابیت های فیلم برای طرفداران این بازیگر است که آنها را ترغیب به تماشای این اثر می‌کند.

از یک تجربه متفاوت تا «تخته گازی» که تند نمی‌رود

«درساژ» پویا بادکوبه هم یکی دیگر از تازه‌های اکران است که با توجه به تعدا سالن‌های محدودی که تا کنون در اختیار داشته، فروش چندانی نکرده است اما شاید بتوان امیدوار بود این فیلم که جایزه‌های جهانی زیادی دریافت کرده در هفته‌های پیش رو روند صعودی در فروشش داشته باشد. «درساژ» فضایی متفاوت دارد و می‌تواند توجه علاقه‌مندان جدی سینما را به خود جلب کند. شبنم مقدمی نیز بازی متفاوتی را در این اثر از خود به نمایش گذاشته است.

آخرین ساخته محمد آهنگرانی با نام «تخته‌گاز» که از دو هفته پیش روی پرده رفته، هنوز نتوانسته هنوز در فروش اوج بگیرد و در پایان دومین هفته اکرانش، ۳۶۰ میلیون تومان فروخته است. این فیلم علیرغم اینکه به نظر می‌رسد برای گیشه ساخته شده، روندی کند را در فروش طی می‌کند. با این‌حال باید بیشتر منتظر ماند و دید در هفته‌های آینده رقم فروش این فیلم چه تغییری خواهد کرد.

 

یک فیلم تازه برای کودکان

در کنار «دزد و پری ۲» که فیلمی برای کودکان و نوجوانان است، از چهارشنبه گذشته فیلم سینمایی «سندباد و سارا» هم به چرخه اکران اضافه شده تا مخاطبان کم سن و سال سینما هم سه انتخاب برای تماشا داشته باشند. «پاستاریونی» سهیل موفق هم دیگر اثر روی پرده برای گروه سنی کودک و نوجوان است که البته خانواده‌ها هم می‌توانند به تماشای آن بنشینند.

در جدول زیر رقم فروش فیلم‌های روی پرده تا ظهر جمعه را می‌توانید بخوانید.

نام فیلم

کارگردان

رقم فروش

«بمب؛ یک عاشقانه»

پیمان معادی

۶ میلیارد و ۲۰ میلیون تومان

«مارموز»

کمال تبریزی

۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان

«کلمبوس»  

 

هاتف علیمردانی

۴ میلیارد و ۴۵ میلیون تومان

« قانون مورفی»

رامبد جوان

۳میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان

«پاستاریونی»

سهیل موفق

۲میلیارد و ۷۰ میلیون تومان

«میلیونر میامی»

مصطفی احمدی

۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان

«اتاق تاریک»

روح‌الله حجازی

۹۳۰ میلیون تومان

«سرو زیر آب»

محمدعلی باشه آهنگر

۴۹۰ میلیون تومان

«دزد و پری ۲»

حسین قناعت

۸۰۰ میلیون تومان

«تخته گاز»

محمد آهنگرانی

۳۶۰ میلیون      تومان

«درساژ»

پویا بادکوبه

۱۵۰ میلیون تومان

«سندباد و سارا»

غلامرضا آزادی

۲ میلیون تومان


 

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.