آیت الله جعفر سبحانی عصر ‌روز شنبه در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فعالیت های دینی و ارزشی باید در محیط دانشگاه‌ها توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی نقش مهمی در افزایش پایبندی جامعه به دین و ترویج ارزش‌ها دارد، اظهار کرد: با توجه به نقش سازنده‌ای که دانشگاه‌ها در جامعه دارند نباید اجازه داد اساتیدی که ضد اسلام و تدین هستند به تدریس در دانشگاه‌ها بپردازند.خانواده ها دوست دارند فرزندان آن ها در محیط دانشگاه متدین بار بیایند؛ از این رو به دغدغه های جامعه در مورد تدین و پایبندی به مفاهیم اسلامی در دانشگاه توجه ویژه‌ای شود.

سبحانی خاطرنشان کرد: تربیت دانشجو نیز اهمیت زیادی دارد و باید در گزینش دانشجو بهترین‌ها و عصاره را انتخاب کرد؛ از طرفی شورای عالی انقلاب بر روی کتاب‌های دانشگاهی نظارت داشته باشد تا مخالف دین نباشد و در آن مبانی اسلامی مورد تشکیک واقع نشود. امروز دشمن از طریق تهاجم فرهنگی وارد مبارزه با دین شده است و سرمایه گذاری های زیادی از سوی غرب برای از میان رفتن دین انجام می شود. سعودی‌ها اخیرا یک شبکه فارسی زبان در لندن تأسیس کرده‌اند که به مفهوم ولایت حمله کند؛ باید در مقابل این هجمه‌ها هوشیار بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.