بیژن زنگنه در جلسه علنی امروز در پاسخ به سوال احمد سالک در خصوص « دلیل عمل خلاف قانون معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی پالایش در عزل و نصب هیات مدیره شرکت نفت ستاره خلیج فارس»‌ بیان کرد: بنده بعد از  ۳۰ سال شرکت داری مقداری از قانون تجارت و شرکت داری را بلد هستم. شرکت ستاره‌ خلیج فارس مشمول قانون تجارت است و اعضای هیات مدیره شرکت‌های تجاری می‌تواند هم حقیقی و هم حقوقی باشد. اعضای هیات مدیره شرکت ستاره خلیج فارس نیز دارای ۵ عضو حقوقی است و دو عضو حقوقی توسط شستا و دو عضو حقوقی توسط صندوق بازنشستگی نفت و یک عضو توسط شرکت پالایش و پخش انتخاب شدند.

وی در ادامه اظهار کرد: هیچ تغییری در هیات مدیره این شرکت صورت نگرفته و اعضای حقوقی این شرکت همچنان هستند. طبق قانون تجارت هیات مدیره می‌تواند مدیر عامل را تعقیب و عزل کند و انتخاب مدیر عامل با هیات مدیره است.

وی افزود:‌ در جلسه‌ای که در مهر ماه سال ۹۶ برگزار شد هیات مدیره با سه عضو از ۵ عضوش تصمیم می‌گیرد مدیر عامل را عوض کند و صورت جلسه‌ آن نیز موجود است.

زنگنه گفت: آقای سالک تاکید داشتند که مدیر عامل را باید مجمع عمومی عزل و نصب کند در حالی که این گونه نیست و طبق قانون تجارت هیات مدیره می‌تواند مدیر عامل را عزل و نصب کند.

وزیر نفت در ادامه اظهار کرد: تنها در یک جا مجمع می‌تواند در انتخاب مدیر عامل دخالت کند در صورتی که مدیر عامل همزمان رئیس هیات مدیره نیز باشد و طبق قانون تجارت باید در مجمع عمومی انتصاب مدیر عامل مطرح شود  و با سه چهارم رای اعضاء تعیین کند.

وی در ادامه اظهار کرد: اکنون مدیر عامل با تصویب هیات مدیره تغییر کرده است و تخلفی رخ نداده است.

وزیر نفت در ادامه با تاکید بر این که با هیچ کسی عقد اخوت ندارد، بیان کرد:‌ بنده ممکن است فردی را منصوب کنم و بعد از دو ماه به دلیل این که در کارش اشکال دارد او را کنار بگذارم و برایم اهمیت ندارد که این فرد دوستم باشد و از این اقدام دلخور شود. اگر فردی بتواند قوی‌تر در جایگاهی عمل کند بنده او را منصوب خواهم کرد.

زنگنه گفت: در خصوص راه اندازی سریع و فنی فازهای ستاره خلیج فارس ما از اردیبهشت سال ۹۶ تولید مستمر بنزین را شروع کرده‌ایم اما این تولید به ظرفیت ۱۲ میلیون لیتر در روز نرسید.

وی در ادامه اظهار کرد:‌ مدیر عامل جدید زمانی که رفت در نامه‌ای رسمی نوشت که پالایشگاه باید تعطیل شود.

اخبار تکمیلی متعاقبا منتشر می گردد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.