مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با گروه سخن‌پراکنی سینکلر گفت: ما نیروهای همیشگی و ماندنی هستیم. صادقانه بگویم که این فرضیه بیرون رفتن، آنچه را که دولت ترامپ قصد انجامش را دارد، منتقل نمی‌کند. این راجع به حفاظت از آمریکایی‌هاست و ما کارهایی که لازم است برای حفاظت از آمریکایی‌ها انجام دهیم، انجام می‌دهیم.   

وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر تاکید کرد، تصمیم برای خارج کردن حدود ۲۰۰۰ نظامی آمریکایی از سوریه تغییری "تاکتیکی" است که تاثیری بر ماموریت واشنگتن در این منطقه ندارد. پامپئو گفت: ما هنوز دسترسی فراوانی به آنجا داریم. ما قابلیت انجام این کار را داریم. از همه مهمتر، ما از فرمانده، دونالد ترامپ، دستور داریم تا به این مبارزه ادامه دهیم و حتی همین حالا که اینجا نشسته‌ایم، حتی حالا که در این اتاق هستیم، کمپین علیه داعش در سوریه ادامه دارد.

در حالیکه دونالد ترامپ اولین بار ماه دسامبر گفت نظامیان کشورش از کشور جنگ‌زده سوریه "همگی به خانه می‌آیند و همین حالا آنها بازمی‌گردند" اما از آن زمان، او و سایر مقام‌های دولتی لحنشان را درباره این خروج تغییر داده‌اند.  

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا اوایل همین ماه اعلام کرد، واشنگتن تا پیش از شکست کامل داعش و تضمین اینکه ترکیه نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا را هدف قرار نمی‌دهد، به صورت کامل از سوریه خارج نخواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.