در اولین شب از مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام ملت های آسیا، تیم ملی ایران مقابل عمان صف آرایی کرد و موفق شد با دو گل جهانبخش و اشکان دژاگه از روی نقطه پنالتی به پیروزی برسد و به جمع ۸ تیم برتر قاره کهن راه یابد.

در اوایل بازی و در دقیقه یک خطای مجید حسینی بر روی بازیکن عمان یک پنالتی را برای عمانی ها به ارمغان آورد اما علیرضا بیرانوند موفق شد ضربه المهاجری کاپیتان تیم رقیب را با واکنشی سریع  و درخشان دفع کند.

برد تیم ملی ایران و مهار ضربه پنالتی مهاجری مورد توجه رسانه ها واقع شده است و اسپورت ۳۶۰ که پیش از این بیرانوند را برترین بازیکن شب گذشته اعلام کرده بود به تمجید از وی پرداخت.

این رسانه نوشت: بیرانوند با مهار پنالتی بازیکن عمان در دقیقه ۲ باردیگر خود را به عنوان یک «سوپرمن» نشان داد. دروازه ایران مقابل پنالتی المهاجری به درستی در جهت ضربه حرکت کرد و این توپ را مهار کرد تا ایران در نهایت با دو گل پیروز میدان لقب بگیرد.

 

همچنین این سایت اشاره ای به این موضوع داشته که علیرضا بیرانوند بدون شک یکی از برترین بازیکنان برای کسب جایزه برترین بازیکن آسیا بوده و پس از اینکه این اتفاق از سوی AFC رخ نداده، هواداران ایران از این موضوع خشمگین شدند.

عملکرد خوب بیرانوند در پرسپولیس و بازی های جام جهانی مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال و رسیدن این درخشش در جام ملت ها هم موردی است که در این گزارش به آن پرداخته شده است.

 تیم ملی ایران پنج شنبه ۴ بهمن از ساعت ۱۹:۳۰ در مرحله یک چهارم نهایی با چین مصاف خواهد داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.