هیل گزارش داد، هیئت تحریریه واشنگتن‌پست دلایلی که دموکرات‌ها نباید توافقنامه پیشنهادی ترامپ را قبول کنند برشمرد که این دلایل شامل سرمایه‌گذاری برای ایجاد یک دیوار مرزی و حفاظت از مهاجران است؛ با این حال واشنگتن‌پست به این نکته اشاره کرد که "رویاپردازان" و افرادی که در وضعیت حفاظت موقت (مهاجران) هستند و می‌توانند از این توافق بهرمند شود، باید اول و مهمتر از همه مورد توجه قرار بگیرند.

هیئت تحریریه نوشت: بدون شک، یک توافقنامه شامل بخش‌های آزار دهنده‌ای برای هر دو طرف خواهد بود، این طبیعت یک توافق است، اما ارزیابی رفتار یک دولتمرد در کنگره باید این باشد که بتواند ناامیدی‌ها را بپذیرد و به حمله اجتناب‌ناپذیر افراد پایبند به سنت‌ها بی توجهی کند؛ اگر این رفتار او به معنی نجات دادن جان هزاران انسانی است که در بین ما زندگی می‌کنند.

هیئت تحریریه همچنین بیان داشت که از پیشنهاد ترامپ "استقبال می‌شود اما به عنوان حرف نهایی مورد قبول واقع نمی‌شود".

همچنین در این نوشته آمده است: باید جایی باشد که در آن در مورد مقدار پولی که قرار است هزینه شود صحبت شود، چگونه امنیت مرزی مشخص می‌شود و بهبود می‌یابد، ذی‌نفعان این ماجرا چه کسانی هستند، وضعیت قانونی آنها چگونه خواهد بود و این وضعیت چه مدتی پایدار خواهد بود؟ اما ممانعت از صحبت در این مورد تا زمانی که دولت دوباره بازگشایی شود هیچ سودی به کارمندان و پیمانکاران کنار گذاشته فدرال نمی‌رساند.

ترامپ روز شنبه پیشنهاد توافقی را داد که بیش از ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری بر روی ایجاد یک دیوار مرزی در مرز جنوبی را شامل می‌شد. این پیشنهاد یک حفاظت سه ساله از مهاجران غیرقانونی که از برنامه‌های مهاجرتی آمریکا سود می‌برند به همراه سرمایه گذاری برای ایجاد دادگاه‌های جانبی برای مهاجرت و دیگر اقدامات برای امنیت مرزی می‌شود.

اگر این توافق مورد قبول واقع شود به تعطیلی دولت که بیش از ۳۰ روز به درازا کشیده است و همچنان ادامه دارد، پایان می‌دهد.

سناتور میچ مک‌کانل، رئیس اکثریت جمهوری‌خواه سنا گفت که این هفته در مورد پیشنهادات ترامپ با تعدادی از جمهوری خواهان که موافقت خود را اعلام کرده‌اند به نظرسنجی و رای گیری می‌پردازد.

دموکرات‌ها و دیگر کارمندان فدرال به همراه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نماینگان آمریکا به مخالفت با این طرح پرداخته‌اند و آن را یک قرارداد "غیر راهگشا" خواندند و همچنین شک خود را نسبت به ترامپ و اینکه او هدفش در این توافق را رعایت نمی‌کند، ابراز کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.