محمدمهدی تندگویان در مراسم انتخابات اعضای هیئت رئیسه دومین مجمع ملی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان کشور در مورد صدور شناسه سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان از سوی وزارت کشور افزود: موضوع دریافت شناسه هر سمن باید در استان حتما پیگیری و بررسی شود. توافق با وزارت کشور تمام شده و ما نیز در معاونت جوانان صدور شناسه هر سمن را در هر استان رصد می‌کنیم.

 

وی افزود: البته ممکن است هر استان در مسیر صدور شناسه مشکلاتی داشته باشد، اما سازمان‌های مردم‌نهاد هر استان باید مشکلات را رصد، گزارش و منعکس کنند و ما نیز در جلسات هفتگی  آنها را بررسی می کنیم.

 

تندگویان در ادامه از تعهد وزارت کشور برای صدور شناسه تمام سازمان‌های مردم نهاد حوانان خبر داد و گفت: بعد از صدور این شناسه است که امکان تفاهم نامه با وزات خانه‌های دیگر امکانپذیر می‌شود.

 

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره پرداخت اعتبارات به طرح‌های جوانان نیز گفت: گاهی عنوان می‌شود که اعتباری به استان نیامده یا کمک تعلق نگرفته است، اما بیان مشکلات مالی به شکل شفاهی راهی از پیش نمی‌برد بلکه سمن ها باید این مسایل را به شکل مکتوب به معاونت منعکس کنند.

 

تندگویان در ادامه درباره افزایش نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور نیز گفت: در طول دو سال گذشته در اخبار و رسانه ها بود که فعالیت سمن‌ها برجسته شد و حتی تازه نمایندگان مجلس فهمیده‌اند تشکل‌ها و سمن‌ها چه ظرفیتی دارند.

 

وی افزود: جلسات مداوم و همیشگی باید با تشکل‌ها برگزار شود تا حرف و مشکلاتشان را منعکس کنند و به شکل مکتوب به معاونان ما منتقل شود.

 

وی درباره برگزاری دوره‌های آموزش پیش از ازدواج هم اظهار کرد: برگزاری آموزش‌های پیش از ازدواج جزو شرح وظایف ابلاغی وزارت ورزش و جوانان شده و اعتبارات این بخش نیز افزوده شده است. با ابلاغ قانون تسهیل ازدواج هم اعتبارات این بخش افزایش می‌یابد.

 

تندگویان درباره اعتبارات طرح‌های استانی نیز تاکید کرد: بودجه مذکور براساس جدول استانی سازمان برنامه بودجه مستقیم از سازمان به استان‌ها ابلاغ می‌شود و وظیفه ما تنها نظارت بر بودجه‌های ابلاغی است.

 

معاون امور جوانان در پایان خطاب به اعضای سازمان‌های مردم نهاد نیز گفت: شعار اعضای سازمان‌های مردم نهاد جوانان در برگزاری این انتخابات، ترویج اخلاق انتخاباتی و مشارکتی است، یعنی می‌خواهند ثابت کنند می شود انتخابات برگزار کرد اما با اخلاق این کار را انجام داد. ٣١ نفر امروز ارائه برنامه کردند و ای کاش مسئولان کشوری در مناظره‌ها نیز به جای تخریب، گزارش و عملکرد ارائه کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.