سخنگوی رییس جمهوری عراق در اظهاراتی امروز سه شنبه همزمان با شروع به کار فعالیت های این اجلاس بین المللی در داووس سوئیس گفت که برهم صالح در این اجلاس امسال شرکت نمی کند.

«لقمان الفیلی» درباره اسباب عدم حضور صالح در این اجلاس گفته است که به دلیل شرایط حساس عراق و منطقه در حال حاضر، برهم صالح ترجیح داده است که امسال در این اجلاس شرکت نکند.

الفیلی در عین حال گفته است که برهم صالح برای این اجلاس بین المللی آرزوی موفقیت کرده و ابراز امیدواری کرده است که این اجلاس بتواند تاثیرات ملموسی را برجای بگذارد.

انصراف رییس جمهوری عراق از شرکت در این اجلاس در حالی صورت گرفته که پیشتر مدیریت اجلاس داووس نام او را در بین رهبران دعوت شده دنیا اعلام کرده بود.

برخی رسانه های عراقی درباره یکی از علل دیگر انصراف صالح از این اجلاس را عدم گنجاندن نام رییس جمهوری عراق در بین شخصیت هایی دانسته اند که قرار است در این اجلاس سخنرانی بکنند.

با انصراف صالح از اجلاس داووس، حضور عراق در این اجلاس امسال فقط محدود به «فواد حسین» وزیر دارایی و «محمد علی حکیم» وزیر امور خارجه عراق می شود.

براساس گزارش رسانه های عراق، فواد حسین فقط در برنامه های حاشیه این اجلاس از جمله همایشی درباره نقش کشورهای آسیا و خاورمیانه شرکت می کند.

اجلاس داووس امسال علاوه بر برهم صالح رییس جمهور عراق، شاهد غیبت تعداد دیگری از رهبران مهم دنیا از جمله روسای جمهوری آمریکا، روسیه، هند، چین و فرانسه است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.