احمد علی کیخا افزود: وقتی یک فناوری وارد کشور می شود نمی توان جلوی آن را گرفت، در گذشته داشتن یکسری از وسایل که به نوعی خوشایند نبود جرم بود اما داشتن همان ها امروز منعی ندارد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: وقتی یک فناوری وارد می شود به جای اینکه مقابل آن بایستند باید برنامه بدهند که چگونه می شود در چارچوب ارزش های کشور از آن استفاده مفید کرد، با محدود کردن نمی شود مسائل را حل کرد.

وی ادامه داد: شاید فضای مجازی آسیب هایی برای کشور داشته و دارد چون فرهنگ استفاده از آن به طور کلی در کشور جا نیفتاده است، گاهی نیز در این زمینه بداخلاقی ها زیاد می شود اما در مجموع تمام اینها یک مرحله گذار دارد که جامعه باید از آن عبور کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: دولتمردان می توانند با مدیریت، آسیب ها را به حداقل برساند اما نمی توانند مانع استفاده از فناوری شوند.

وی افزود: قطعا فیلترینگ آسیب های زیادی به خصوص برای کودکان و نوجوانان به همراه دارد از این رو در این زمینه با صحبت های رئیس جمهوری موافق هستم.

کیخا درباره صحبت های رئیس جمهوری درباره حجاب گفت: اگر قرار باشد جامعه ای سالم داشته باشیم باید تمام آحاد جامعه سالم فکر، اندیشه و عمل کنند این فقط مختص یک قشر یا یک گروه خاص نمی تواند باشد.

وی افزود: لازمه حکومت اسلامی این است که هم مرد و هم زن چهارچوب ارزشی را رعایت کنند، این طور نباشد که بگوییم مردان آزادند تا به هر روشی که می خواهند زندگی کنند و فقط در مورد بانوان حاکمیت ارزشی را اعمال کنیم.

وی تاکید کرد: حجاب هم فقط مختص بانوان نیست و به نظر من تمام آحاد ملت چه زن چه مرد لازم است چارچوب ارزشی نظام کشور را رعایت کنند تا موفقیت حاصل شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی درباره داشتن رسانه آزاد گفت: در مورد رسانه آزاد نیز صحبت های آقای رئیس جمهوری کاملا درست است، می دانیم که صدا و سیما به درستی به وظیفه خود عمل نمی کند؛ در مجلس بحثی درباره صدا و سیما مطرح شده بود و عده زیادی بر این امر معتقد بودند.

وی افزود: صدا و سیما نتوانسته است نقش خود را در توسعه کشور در ابعاد مختلف به درستی ایفا کند، می بینیم که امروزه سنت ها و اخلاق های بد در جامعه نهادینه شده است اما هیچ وقت مورد تجزیه و تحلیل صدا و سیما قرار نمی گیرد.

کیخا ادامه داد: موضوعاتی هم در دین، هم مذهب و هم فرهنگ ما است که باید تقویت شوند اما صدا و سیما به عنوان یک رسانه ملی کمتر به آنها توجه می کند، به نظر من بین صدا و سیمای امروزی با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و آن انتظاری که از آن می رود فاصله بسیار زیاد است در حالی که باید نقش خود را در توسعه کشور به درستی ایفا کند اما نتوانسته در این زمینه نقش آفرینی کند.

وی گفت: البته باید ببینیم منظور رئیس جمهوری از رسانه آزاد چیست، به هر حال رسانه ای که فارغ از جناح بندی ‌ها مسائل کشور را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد و کارشناسان بی طرف دعوت شوند و یک سری الزامات حرفه ای را رعایت کند، قطعا بهتر عمل خواهد کرد.

وی درباره برخی بداخلاقی ها نسبت به رئیس جمهوری اظهار داشت: رئیس جمهور به عنوان رئیس جمهوری مملکت و کسی که قوه مجریه را اداره می کند حق دارد اظهارنظر کند، البته منتقدان هم حق دارند حرف بزنند، بلندگو نباید یک سویه باشد.

وی افزود: درست این است که رئیس جمهوری حرف بزند دیگران هم حرف بزنند و تحلیل ارائه دهند اما نسبت به همدیگر توهین نکنند و راه تخریب در پیش نگیرند، امروزه جهان گفت و گو است، رئیس جمهوری هم از برداشت و تجربیات خود حرف هایی را مطرح می ‌کند که حقش هست دیگران هم می توانند نظر خود را بدهند و در این میان مردم با توجه به این حرفها و استدلال ها قضاوت کنند و آن چیزی را که فکر می کنند بهتر است انتخاب کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.