محمدتقی مصباح یزدی شامگاه پنجشنبه در دیدار سردار نقدی و اعضای جنبش مردمی پاسداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی که درسالن جلسات موسسه امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: مؤمنان باید نگران آسیب‌ها و خطرات جامعه اسلامی بوده و از آن‌ها پیشگیری کنند.

وی با اشاره به ارزش و اهمیت انقلاب اسلامی افزود: مردم کشورمان برای اسلام قیام کرده‌اند و اگر امروز نسبت به نعمت‌های الهی کفر بورزیم، عذاب الهی شدید خواهد بود.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) با بیان اینکه حقیقت فرهنگ آموزه‌های دینی است، افزود: اعتقادات و آموزه‌های دینی در عرصه‌های مختلف جامعه باید مورد توجه باشد، امروز باید به شدت نگران ضعف فرهنگ دینی در جامعه باشیم.

وی با اشاره به رسالت مهم طلاب و روحانیون گفت: مسئولین فرهنگی باید عوامل ضعف و سستی فرهنگی را شناسایی کرده و با آن‌ها مقابله کنند و به هیچ عنوان تسامح و تساهل پذیرفتنی نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: گاهی برخی نهادها چنین وانمود می‌کنند که هدف اصلی انقلاب محرومیت‌ها و فقر بوده که توسط دربار ایجاد شده ولی انقلاب ما از انقلاب پیامبر (ص) سرچمشه گرفته و هدف ما از انقلاب راهی است که پیامبر (ص) رفته است.

مصباح یزدی با انتقاد از برخی نهادها که هدف اصلی انقلاب اسلامی رارفع فقر و محرومیت وانمود می‌کنند، تصریح کرد: اگر اینگونه باشد، انقلاب اسلامی چه تفاوتی با انقلاب‌های مارکسیستی و لیبرالیستی دارد، از این رو امروز نیازمند یک حرکت جدی فرهنگی برای حفظ و بقای انقلاب اسلامی هستیم.

وی با بیان اینکه مقایسه انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها نکته مهمی است، گفت: همه انقلاب‌های دنیا برای امیال مادی و دنیایی بود اما انقاب ما برای برقراری اسلام شکل گرفت.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) ادامه داد: برخی از جامع شناسان معتقد هستند انقلاب پدیده ای اجتماعی است که مانند هر پدیده ای تولدی رشد و سپس مرگی دارد اما نظر ما چنین نیست وشیعیان معتقدهستند روزی این انقلاب عالم گیر می‌شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه باید به مسائل فرهنگی و دینی جامعه بیشتر اهمیت دهیم، افزود: باید نسبت به مسائل فرهنگی جامعه حساس باشیم، اساس فرهنگ باورها و ارزش‌ها است و در یک کلمه حقیقت فرهنگ، دین است.

مصباح یزدی با اشاره به استمرار و تداوم انقلاب اسلامی ادامه داد: دشمنان از روز نخست پیروزی انقلاب گفتند که این انقلاب عمر زیادی ندارد، ولی برخلاف خواست دشمن به چهل سالگی انقلاب رسیدیم.

رئیس موسسه امام خمینی (ره) با اشاره به مشکلات فرهنگی جامعه خاطرنشان کرد: باید نگران این باشیم که مسائل فرهنگی در جامعه تضعیف نشود، ولی امروز وضعیت خیابان‌ها و بازارها در کشورمان شایسته جامعه اسلامی نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.