مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم در  مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات مصطفی تاج‌زاده فعال سیاسی اصلاح‌طلب که گفته است نسبت به برخی دیدگاه‌های حضرت امام خمینی(ره) نقد دارد گفت: این کاملاً طبیعی است و چیز عجیبی نیست. کسی که در طول این سال‌ها علیه نظام و آرمان‌های آن حرکت کرده، در مدت مسئولیتش مدام برای انقلاب هزینه تراشیده،  یکی از محورهای فتنه ۷۸ بوده ،در  دوران فتنه ۸۸ محکوم‌شده و قصد براندازی این نظام را داشته باید هم به امام و رهبری نقد داشته باشد.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن انتقاد از عدم صداقت تاج‌زاده در رابطه با ادعای تقلب در انتخابات ۸۸ گفت: سناریوی اغتشاش و براندازی نظام ۱۴ ماه قبل از انتخابات در  جلسه‌ای در آمریکا با حضور افراد ملی-مذهبی  و جریان‌های مختلف اپوزسیون و با حضور مقامات ارشد آمریکایی طرح‌ریزی‌شده بود.

ذوالنور افزود: از مدت‌ها قبل به دنبال دوقطبی سازی جامعه بودند تا در زمان مقرر عواطف طیف‌هایی از جامعه را جریحه‌دار کنند و آن‌ها را در موضع لجاجت قرار دهند و  به کف خیابان بکشانند. تاج‌زاده در اعترافاتش بیان کرده است که دنبال این بودیم که انتخابات ابطال شود و وقتی این امر صورت گرفت در انتخابات بعدی نظام را فاقد صلاحیت برگزاری انتخابات سالم بدانیم و پای مجامع بین‌المللی را به کشور بازکنیم.

وی تأکید کرد: شورای نگهبان همه جور انعطاف به خرج داد تا آقای تاج‌زاده و دوستانش اگر سندی برای تقلب دارند بیاورند، ولی برنامه دوستان از اساس این نبود که بخواهند از مسیر قانونی اقدام کنند. تاج‌زاده باید شجاعت داشته باشد و از مردم بابت ادعای تقلب در انتخابات ۸۸ عذرخواهی کند، چراکه عده‌ای فریب ادعای دروغ آقایان را خوردند.

وی ضمن رد ادعای تاج‌زاده در رابطه با اینکه در انتخابات سال ۸۸ رهبری گفته شکست احمدی‌نژاد شکست من است گفت: این مسئله با منش رهبری سازگاری ندارد و بنده هیچ‌وقت چنان چیزی از هیچ منبعی نشنیده‌ام و این‌یک فقط یک اتهام زنی آشکار است و آقای تاج‌زاده باید برای این ادعای خود سند ارائه بدهد.

این نماینده مجلس با انتقاد از اینکه تاج‌زاده راه برون‌رفت از مشکلات کشور را تنش‌زدایی در جهت تحقق توسعه اقتصادی می‌داند افزود: نظام ما هیچ‌وقت به دنبال تنش نبوده است و ما همواره دنبال آرامش در منطقه بوده‌ایم به شرطی که کسی به عزت و استقلال سیاسی ما متعرض نشود. تمام نتیجه تلاش دوستان آقای تاج‌زاده در دولت برجام بوده است که هیچ دستاوردی درزمینه از بین رفتن تحریم‌ها و گشایش اقتصادی برای مردم در پی نداشت.دولت آقای روحانی به خاطر به نتیجه رساندن برجام از منطقه  فرصت‌های بسیاری که از نظر گسترش روابط با همسایگانمان داشتیم غفلت کرد و هیچ نتیجه‌ای هم عاید ما نشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت‌های مختلفی در جمهوری اسلامی روی کار آمده‌اند و در زمینه سیاست خارجی آزمون‌وخطا کرده‌اند و هر بار به این نتیجه رسیده‌اند که دشمن ما غیرقابل‌اعتماد است و دنبال سلطه بر این کشور است، ولی متأسفانه هر بار دولت جدید می‌آید بدون توجه به تجارب گذشته باز راه جدیدی در پیش می‌گیرد که هزینه مجددی برای کشور ایجاد می‌کند.

وی افزود: در طول مذاکرات رهبری نظام بارها تذکر دادند که آمریکا غیرقابل‌ اعتماد است، اما دولت مصمم بود برجام را به نتیجه برساند، ولی حالا که برجام برای کشور هیچ آورده‌ای نداشته آقای روحانی مدام از آمریکا و عمل نکردن مقامات آمریکایی به برجام بدگویی می‌کند. تمام مصالح کشور و مردم در دولت آقای روحانی خلاصه‌شده است در ایجاد برجام ، تعریف و تمجید از برجام و حالا هم عزاداری و روضه‌خوانی برای برجام!

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.