پس از پایان پیش‌فروش بلیت‌های مردمی جشنواره،  تحویل آن‌ها از  ساعت ۱۰ صبح جمعه ششم بهمن‌ماه در پردیس ملت  آغاز شد و جمع زیادی از کسانی که بلیت خریداری کرده بودند به این مجموعه سینمایی رفتند.

به گفته مراجعه‌کنندگان امسال جشنواره، خرید بلیت از سال‌های قبل راحت‌تر بوده و چندان به مشکلی برنخورده‌اند، هرچند عده‌ای از صف طولانی دریافت بلیت گله داشتند و آن‌هایی که اولین‌بار بود این خرید را تجربه می‌کردند از دیدن جمعیت زیاد و صف طولانی شوکه شدند.

برخی از خریداران بلیت‌های جشنواره که می‌گفتند در طول سال هم سینما می‌روند، از این‌که نتوانستند سالن و فیلمی را که می‌خواهند به دلیل پر شدن ظرفیت خریداری کنند ناراضی بودند و در مقابل، برخی که بیشتر اهل تئاتر بودند، از این‌که توانسته بودند بلیت فیلم «مسخره‌باز» ساخته همایون غنی‌زاده را بخرند خوشحال بودند.

البته گروه زیادی از مردم بلیت هر سه سری فیلم‌ها را خریداری کرده بودند و به قول خودشان در طول سال سینما نمی‌رفتند و فقط در جشنواره‌ شرکت می‌کردند.

درباره نحوه توزیع بلیت‌ها، مهدی شاکری آذر  ـ مدیر اجرایی پیش‌فروش بلیت‌ ـ در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: امسال با وجود سه بسته فیلم، پیش‌بینی می‌کردیم که استقبال مردم از سال‌های پیش بیشتر باشد به طوری که ۲۰ درصد بیشتر از سال‌های گذشته فروش داشتیم و دقایق نه چندان طولانی پس از آغاز پیش‌فروش تقریبا بیشتر ظرفیت‌ها تکمیل شد.

او درباره تحویل بلیت‌ها به مراجعه‌کنندگان گفت: امروز و فردا مهلت تحویل حضوری و به صورت پیکی بلیت‌هاست و تا به الان این کار به نحوه درست انجام شده و مشکلی برای توزیع نداشته‌ایم. 

مدیر اجرایی پیش‌فروش بلیت‌ جشنواره فیلم فجر با بیان این‌که مشکلات جزئی در برخی زمینه‌ها بوده، افزود: ما یک تمدید ۱۶ ساعته هم برای پیش‌فروش قرار دادیم ولی با این حال عده‌ای به دلیل ظرفیت محدود سالن‌ها و تعداد بالای علاقه‌مندان نتوانستند سالن مورد نظر خود را انتخاب کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.