مدیر عامل فیسبوک در مصاحبه با وال استریت ژورنال تلاش کرده است تا از ترس کاربران نسبت به تبلیغات در شبکه های اجتماعی بکاهد. وی در مصاحبه با وال استریت ژورنال به مناسبت۱۵ سالگی فیسبوک، گفت: آمارهای مرتبط با حریم خصوصی کاربران در فیسبوک اصلا مطابق با آن چه که در مطبوعات اعلام می شود نیست.

زاکربرگ می گوید که سوالات و نگرانی های رایج در مورد مدل کاری فیسبوک واقف است اما تعهد خود و همکارانش نسبت به فیسبوک را بسیار بالا ارزیابی می کند.

او در بخشی از این مصاحبه می گوید: "اگر ما متعهد به خدمت به همه باشیم، پس ما نیاز به خدماتی داریم که برای همه مناسب است. بهترین راه برای انجام این کار این است که به طور رایگان خدمات ارائه دهیم، که تبلیغات، ما را قادر به انجام آن می کند."

اما سوال واقعی این است که چگونه این تبلیغات به مردم خدمت می کنن؟ زاکربرگ می گوید که کاربران از تبلیغات هدفمند استفاده می کنند و به این ترتیب فیسبوک باید منافع خود و کاربران را در نظر بگیرد اما در نهایت، کاربران از شفافیت و کنترل استفاده از اطلاعات بهره مند می شوند.

او می نویسد: "بر اساس آنچه که مردم می خواهند، آنچه روی آن کلیک می کنند، و سایر سیگنال ها، ما دسته ها را ایجاد می کنیم و سپس تبلیغ کنندگان را برای نشان دادن تبلیغات در آن دسته می گذاریم. بنابراین کنترل آنچه را که ما برای نشان دادن تبلیغات در نظر داریم به شکلی جدی تر پیگیری می کنیم."

زاکربرگ اذعان می کند که پیچیدگی این مدل منجر به نگرانی های بیشتری شده است، از جمله اینکه آیا فیس بوک اطلاعات کاربران را به فروش می رساند یا به طور عمدی به محتوای بحث برانگیز اجازه می دهد تا روی سایت باقی بمانند یا خیر.

وی تأکید می کند: "ما داده های مردم را به فروش نمی رسانیم. هر چند که اغلب اینگونه وانمود می شود که ما در حال فروش داده های مردم هستیم. "

شرکت فیسبوک با یک رسوایی بزرگ در سال ۲۰۱۸ روبرو شد . این رسوایی که به فروش داده ها به کمبریج انالیتیکا همراه بود، سایه ای شوم بر شرایط فیسبوک در این سال انداخت اما به نظر می رسد فیسبوک قصد دارد برنامه ها را به نفع خود تغییر دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.