مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا به پایان رسید و در ادامه رقابت‌ها چهار تیم ایران، قطر، ژاپن و امارات برای رسیدن به قهرمانی تلاش خواهند کرد. در ادامه به نکات ویژه این مسابقات در مرحله نیمه‌هایی نگاهی می‌اندازیم.

* تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر بدون گل خورده و با پنج کلین‌شیت به جمع چهار تیم رسیدند. کره جنوبی در دوره گذشته با ثبت چنین رکوردی در جام ملت‌های ۱۶ تیمی، به فینال رسید ولی ۲ بر یک برابر استرالیا شکست خورد.

* قطر برای اولین بار در تاریخ جام ملت‌های آسیا به نیمه نهایی راه یافته تا پیش‌بینی ژاوی از این نظر درست از آب درآمده باشد. ستاره السد قطر پیش از آغاز مسابقات، پیش‌بینی کرده بود که تیم‌های ایران، ژاپن، قطر و استرالیا به نیمه‌نهایی راه می‌یابند. در این میان، تنها امارات بود که توانست پیش‌بینی ژاوی را پشت سر بگذارد و با حذف استرالیا راهی نیمه‌نهایی شود.

* دو تیم کره‌جنوبی و استرالیا که پیش از شروع تورنمنت در جمع مدعیان اصلی قهرمانی قرار داشتند، حذف دور از انتظاری داشتند.

* امارات در حالی قرار است در مرحله نیمه نهایی با قطر بازی کند که در دوره قبلی که میزبان رقابت‌ها بود (۱۹۹۶) هم با کویت که یک تیم عربی بود روبرو شد و با برتری مقابل این تیم به فینال رسید اما در فینال به عربستان باخت.

* تداوم حضور امارات، میزبان رقابت‌ها می‌تواند همچنان جذابیت بازی‌ها را در ورزشگاه‌های این کشور حفظ کند.

* تقابل قطر و امارات با توجه به مناقشات سیاسی دو کشور از حساسیت‌های بالایی برخوردار خواهد بود.

* کارت‌های زردی که بازیکنان در مرحله یک‌چهارم نهایی دریافت کرده‌اند در نیمه‌نهایی پاک می‌شود. به این ترتیب کارت زرد تمام بازیکنان تک اخطاره جام پاک می‌شود اما بازیکنانی که در مرحله یک چهارم نهایی، دو اخطاره شدند، از حضور در نیمه نهایی محروم هستند. مهدی طارمی از ایران نیز به همین دلیل در دیدار برابر ژاپن غایب خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.